اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هجدهمین روز پاییز

شرجی خوزستان 100 درصد شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل هواشناسی خوزستان گفت: در هجدهمین روز پاییز میزان شرجی در هوای خوزستان 100 درصد شده است.

شرجی خوزستان 100 درصد شد

مسعود دهملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: در حال حاضر میزان شرجی در شهرهای خوزستان به 100 درصد رسیده است و شهرستان آبادان با این میزان در هجدهمین روز پاییز بیشترین میزان شرجی را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به بیشترین میزان شرجی در دیگر شهرهای استان افزود: در سایر شهرها نیز روند افزایشی شرجی وجود داشته است که از این میان می‌توان به ماهشهر با 88 درصد، شادگان با 87 درصد، اهواز با 82 درصد و بستان با 80 درصد اشاره کرد.

دهملایی با اشاره به اینکه میزان شرجی در ساعات آینده کاهش می‌یابد، تأکید کرد: در ساعات آینده با افزایش دما در شهرهای خوزستان میزان رطوبت نسبی در شهرها کاهش چشم‌گیری خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درباره شرایط آب و هوایی در شهرهای خوزستان خاطر نشان کرد: با تداوم جریانات جنوبی در استان انتظار وضعیت شرجی، رطوبت بالا، مه و یا مه رقیق در ایستگاه‌های ساحلی و نیمه جنوبی استان تا آخر هفته وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با تغییر سوی جریانات و شمالی شدن آن‌ها وضعیت مذکور پایان یافته و افت دما در استان رخ خواهد داد و وضعیت آب و هوایی تغییر اساسی خواهد کرد.

دهملایی تاکید کرد: در لایه میانی جو نیز خط ناپایدار به شکل مایل در حوالی دریای سرخ حداقل تا تاریخ یاد شده استقرار خواهد داشت.

وی افزود: آسمان استان صاف تا قسمتی ابری در نیمه شمالی با افزایش ابر و در نیمه جنوبی و ایستگاه‌های ساحلی همراه با مه یا مه رقیق و شرجی و گاهی توأم با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان تأکید کرد: وضعیت هوا، صاف گاهی همراه با غبار و مه رقیق جهت باد، جنوب شرقی تا جنوب غربی سرعت باد، 10 تا 30 کیلومتر در ساعت و ماکزیمم سرعت باد، 40 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

دهملایی تأکید کرد: در شبانه روز گذشته آبادان و بستان با 41 و ایذه با 17 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول