اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان:

500 تبعه خارجی غیرمجاز در کارگاه‌های هرمزگان شناسایی شدند

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در 6 ماه نخست امسال 501 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در کارگاه‌های استان شناسایی شد‌ند.

500 تبعه خارجی غیرمجاز در کارگاه‌های هرمزگان شناسایی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، فریبا بهزادی پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای وظایف ذاتی که همان ممانعت از بکارگیری اتباع فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان در کارگاه‌ها، مؤسسات و غیره بوده این امر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت اشتغال و استفاده از نیروی کار ایرانی، کارفرمایان خاطی پس از بازرسی به عمل آمده توسط بازرسان جریمه می‌شوند. 

رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان ادامه داد: در این مدت از یک‌هزار و 212 مورد بازرسی 60 کارفرمای متخلف تحت پیگرد قضایی قرار گرفتند و 207 نیروی ایرانی جایگزین تبعه خارجی اخراج شده از کارگاه‌ها شدند.

به گفته بهزادی، با توجه به ماده 120 قانون کار، اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند مگر اینکه دارای روادید با حق کار مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین‌نامه مربوطه، پروانه کار دریافت کنند.

وی اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال یک‌هزار و 402 پرونده مشاغل زیان‌آور در کمیته بدوی مشاغل سخت و زیان‌آور اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مورد رسیدگی قرار گرفته است.

بهزادی افزود: افرادی که 20 سال متوالی و یا 25 سال متناوب سابقه کار سخت و زیان‌آور و پرداخت حق بیمه داشته باشند، همچنین افرادی که مجموع سوابق عادی با ارفاقی سخت و زیان‌آور آنان به 35 سال برسد بدون شرط سنی می‌توانند تقاضای بازنشستگی در کارهای سخت و زیان‌آور را داشته باشند و از مزایای قانون مشاغل سخت استفاده کنند.

وی ادامه داد: افرادی که سن آنها 50 سال و مجموع سوابق عادی و ارفاقی سخت و زیان‌آورشان به 30 سال برسد نیز می‌توانند تقاضای بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان‌آور را داشته باشند.

انتهای پیام/ز20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول