اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماهه سال جاری صورت گرفت

صدور 70 هزار جلد شناسنامه الکترونیکی در اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در شش ماهه سال جاری صدور 70 هزار جلد شناسنامه الکترونیکی در اصفهان انجام شده است.

صدور 70 هزار جلد شناسنامه الکترونیکی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود علی‌پور پیش‌ازظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به شناسنامه مکانیزه در اصفهان اظهار کرد: شناسنامه‌های جدید با کیفیت چاپی که دارد امکانات حفاظتی را به مراتب با آسیب‌پذیری کمتری ارائه می‌دهد.

وی افزود: از آذرماه سال گذشته تاکنون بالغ بر 137 هزار جلد شناسنامه الکترونیکی در ادارات تابعه استان صادر شده است که 70 هزار جلد آن مربوط به شش ماهه نخست سال جاری بوده است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: در صورت تأمین امکانات و تجهیزات شناسنامه‌های جدید جایگزین شناسنامه قدیمی می‌شود.

وی در مورد آرشیو الکترونیکی گفت: آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی را برای ارائه بهتر خدمات در دولت الکترونیک و اطلاعات هویتی تحت شبکه و در فضای مجازی امن در سراسر کشور قرار می‌دهد.

علی‌پور ادامه داد: اسناد کاغذی در ثبت احوال به صورت جزیره‌ای تنظیم شده، به نحوی که تصویر الکترونیک ذخیره و در یک شبکه در اختیار ثبت احوال قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: دیگر نیازی نیست فردی که متولد شهری است، آنچه منوط به مراجعه به ثبت احوال می‌شود را از همان شهر بگیرد بلکه از تمامی مراکز ثبت احوال کشور قابل دسترسی است.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان اسکن عکس، به حداقل رساندن خطاهای نوشتاری، طراحی نوع خاص کاغذ، دارا بودن هولوگرام و زمینه امنیتی و عدم امکان جعل، تغییر و استفاده مجرمانه از دیگر مزایای شناسنامه‌های مکانیزه نسبت به شناسنامه‌های قدیمی عنوان کرد.

وی افزود: شناسنامه‌های مکانیزه برای افرادی که شناسنامه آنها مفقود و متقاضی المثنی بوده و یا به نوعی نیاز به تغییرات داشته صادر شده و هنوز فراخوان عمومی در این راستا اعلام نشده است.

علی‌پور با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور یک دستگاه حاکمیتی است، افزود: در سال 1297 برای نخستین بار در شهر تهران شناسنامه‌‌ای برای یک نوزاد دختر به نام فاطمه ایرانی صادر شد.

وی با بیان اینکه تاکنون 120 میلیون سند هویتی در کشور تنظیم شده است، ادامه داد: سهم این استان شش میلیون و 266 هزار سند هویتی است.

این مسئول ثبت ولادت و صدور شناسنامه، ثبت واقعه فوت و صدور گواهی وفات، تعویض شناسنامه‌های موجود در دست مردم، ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات، صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجی و جمع‌آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن را از وظایف این سازمان بیان کرد.

وی رویکرد این سازمان را به سمت مکانیزه شدن و ارائه خدمات نوین در بستر تکنولوژی و امکانات روز عنوان و تصریح کرد: در آینده نزدیک تمام خدمات این سازمان به صورت 100 درصد الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در حال حاضر بالغ بر 40 درصد اسناد هویتی اصفهان در پایگاه بارگذاری و در چند شهر کوهپایه، لنجان، کاشان، خمینی‌شهر، دهاقان، شهرضا، فریدون‌شهر و برخوار کار آغاز شده که تا پایان سال در صورت تأمین اعتبار تکمیل می‌شود.

وی از صدور کارت هوشمند از نیمه نخست آبان ماه در کشور خبر داد و افزود: کارت هوشمند زمینه ورود به دولت الکترونیک است و این کارت چندمنظوره برای ارائه خدمات بیشتر است.

علی‌پور تصریح کرد: صدور کارت هوشمند از استان قم آغاز شده که این امکان برای سایر استان‌ها نیز با فراهم شدن امکانات به زودی فراهم می‌شود.

وی تعداد ولادت‌ها را در شش ماهه  نخست امسال 40 هزار و 356 واقع ولادت دانست و اظهار کرد: در مقایسه با شش ماهه سال گذشته 4.4 درصد افزایش تعداد ثبت ولادت داشته‌ایم.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان به طور میانگین 9.3 درصد ولادت اتفاق افتاده است که در سال گذشته این رقم 8.9 بوده است.

وی دلایل افزایش جمعیت را نرخ ولادت سال 60 دانست و گفت: اکنون بسیاری از این جمعیت در آستانه باروری و نرخ ولادت 16.6 در هزار گزارش شده است.

علی‌پور گفت: 11 هزار و 894 فوت در اصفهان در این شش ماهه رخ داده که 4.7 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی گفت: به طور میانگین روزانه 66 نفر در روز و ساعتی 2.7 نفر در اصفهان فوت می‌کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان اضافه کرد: در این مدت شش ماه ثبت 58 هزار و 336 واقعه فوت در اصفهان شناسایی شده که به جمعیت فوت‌شدگان اصفهان اضافه شده است.

انتهای پیام/ح10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول