اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت همدان:

ایران و ترکیه می‌توانند پل ارتباطی شرق با غرب باشند

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: ایران و ترکیه می‌توانند نقش پل ارتباطی بین شرق با غرب را ایفا کنند.

ایران و ترکیه می‌توانند پل ارتباطی شرق با غرب باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدمهدی فرشچی‌موحد ظهر امروز در نشست مشترک فعالان اقتصادی استان همدان و هیئت تجاری و اقتصادی استان اسپارتا اظهار کرد: ایران و ترکیه با توجه به دارا بودن موقعیت خاص جغرافیایی می‌توانند نقش پل ارتباطی بین شرق و با غرب را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم در این همایش شاهد منعقد شدن قراردادهای مناسبی بین دو استان همدان و اسپارتا باشیم به شباهت‌های زیاد بین این دو استان اشاره کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به سابقه روابط طولانی دو کشور ایران و ترکیه، بر لزوم بهره‌گیری از این زمینه ارتباطی برای تقویت روابط اقتصادی دو کشور تأکید کرد.

به گفته وی، استان همدان دارای توانمندی‌های مناسبی در بخش‌های مختلف کشاورزی و اقتصادی است.

فرشچی‌موحد، با اشاره به فعالیت یک‌هزار واحد تولیدی در همدان عنوان کرد: استان همدان با توجه به  سرمایه‌گذاری‌‌های مناسب در بخش‌های فولاد، سیمان و محصولات شیمیایی و معدنی از جایگاه مناسبی در این حوزه در کشور برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان همدان جزو استان‌های برتر و دارای پتانسیل بالقوه در بخش معدنی است، ابراز داشت: همدان رتبه نخست تولید انگور، رتبه سوم تولید سیب زمینی و گندم و رتبه هفتم تولید جو را در کشور به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان میزان صادرات استان را 110 میلیون دلار در سال عنوان و خاطرنشان کرد: از این میزان صادرات 45 میلیون دلار آن از گمرک استان انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به تولیدات استان همدان تصریح کرد: 44 نوع کالا به 22 کشور جهان صادر می‌شود که از جمله این کشورها می‌توان به اوکراین، آلمان، روسیه و ترکمنستان اشاره کرد.

فرشچی‌موحد در پایان سخنان خود «کشمش» را به عنوان مهم‌ترین کالای صادراتی استان همدان معرفی کرد و گفت: سفال و سرامیک و صنایع دستی نیز از دیگر کالاهای صادراتی همدان محسوب می‌شوند که دارای جایگاه خوبی هستند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول