اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر نمایندگی بازنشستگی کشوری در خراسان‌شمالی خبر داد

میانگین سن بازنشستگی کارکنان ادارات خراسان‌شمالی 52 سال است

خبرگزاری فارس: مدیر نمایندگی بازنشستگی کشوری در خراسان‌شمالی گفت: بر اساس آمار پراکندگی بازنشستگان دستگاه‌های مرتبط با این نمایندگی در استان، میانگین سن بازنشستگی کارکنان ادارات 52 سال است.

میانگین سن بازنشستگی کارکنان ادارات خراسان‌شمالی 52 سال است

محمدابراهیم خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد شمار بازنشستگان و موظفان دریافت کننده حقوق از صندوق بازنشستگی کشوری در خراسان‌شمالی را هفت هزار و 235 نفر اعلام کرد.

وی از افزایش هفت درصدی تعداد بازنشستگان استان در امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گفته خادمی، 70 درصد بازنشستگان کشوری خراسان‌شمالی آقا و 30 درصد خانم هستند.

وی با اشاره به وضعیت مستمری‌بگیران از صندوق بازنشستگی کشوری افزود: 87 درصد این مستمری به بازنشستگان و 13 درصد نیز به بازماندگان پرداخت می‌شود.

مدیر نمایندگی بازنشستگی کشوری در خراسان‌شمالی به وضعیت تحصیلی هفت هزار و 235 بازنشسته این صندوق در استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و 318 نفر معادل 18 درصد مجموع بازنشسته‌های استان دارای مدرک لیسانس و بالاتر، چهار هزار و 240 نفر معادل 59 درصد دیپلم و فوق دیپلم و یک هزار و 677 نفر معادل 23 درصد کمتر از دیپلم، تحصیلات دارند.

وی پراکندگی بازنشستگان در دستگاه‌های این استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: 43 دستگاه زیر پوشش خدمات سازمان بازنشستگی کشوری مدیریت خراسان‌شمالی قرار دارند که 75 درصد بازنشستگان آموزش و پرورش، 10 درصد دانشگاه علوم پزشکی و 15 درصد نیز بازنشستگان سایر دستگاه‌ها زیر پوشش این سازمان هستند و مستمری و خدمات مرتبط به این بازنشستگان ارائه می‌شود.

خادمی همچنین میانگین سن بازنشستگی کارکنان این دستگاه‌ها را 52 سال اعلام کرد.

وی با بیان اینکه میانگین حقوق این بازنشستگان بدون احتساب کمک هزینه عائله‌مندی و اولاد هفت میلیون و 150 هزار ریال است، گفت: بیمه تکمیلی درمان با کسر یک درصد از حقوق ماهانه برای کل خانوار نزد شرکت بیمه آتیه‌سازان حافظ تا سقف 46 میلیون ریال انجام می‌شود.

مدیر نمایندگی بازنشستگی کشوری در خراسان‌شمالی تصریح کرد: پرداخت دو مرحله از مطالبات بازنشستگان پس از فروش سهام آنان توسط سازمان خصوصی‌سازی از اقدامات این نمایندگی در سال‌های اخیر است.

وی انعقاد 35 فقره قرارداد بیمه عمر و حوادث برای کارمندان شاغل و بازنشسته دستگاه‌های اجرایی خراسان‌شمالی را از دیگر اقدامات این مدیریت برشمرد.

خادمی همچنین در مورد تعداد کارمندان شاغل رسمی بیمه‌پرداز به صندوق بازنشستگی کشوری در استان، گفت: هم‌اکنون 16 هزار نفر از کارمندان شاغل رسمی استان بیمه‌پرداز صندوق بازنشستگی کشوری هستند.

وی میانگین حقوق ماهانه سهم کارمندان و دولت را یک میلیون و 800 هزار ریال عنوان کرد و افزود: پراکندگی بیمه‌پردازان در دستگاه‌ها نیز شامل 55 دستگاه استان می‌شود.

مدیر نمایندگی بازنشستگی کشوری در خراسان‌شمالی گفت: آمارها نشانگر کاهش بیمه‌پردازان نسبت به تعداد دریافت‌کنندگان حقوق بازنشستگی در استان است.

وی با بیان اینکه صندوق بازنشستگی موسسه‌ای مستقل است که در چارچوب قانون نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی فعالیت می‌کند، یادآور شد: این صندوق عهده‌دار انجام فعالیت‌های بیمه اجتماعی در امور بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت مشمولان مقررات بازنشستگی کارکنان دولت و نیز بیمه عمر و حادثه کارکنان و بازنشستگان دولت است.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول