اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

حامد کرزی برای مذاکره درباره پیمان استراتژیک به پاکستان می‌رود

خبرگزاری فارس: حامد کرزی رئیس‌جمهور افغانستان قرار است تا 2 ماه آینده برای مذاکره درباره توافقنامه همکاری‌های استراتژیک کابل- اسلام‌آباد عازم پاکستان شود.

حامد کرزی برای مذاکره درباره پیمان استراتژیک به پاکستان می‌رود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد، کرزی و همتای پاکستانی‌اش در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل که اواخر ماه گذشته میلادی در نیویورک برگزار شد، درباره امضای یک توافقنامه همکاری‌های استراتژیک تا سال 2013 با هدف تقویت روابط 2 جانبه توافق کردند.

به گزارش پایگاه خبری «تریبون» پاکستان به نقل از یک منبع افغان، پس از این توافق پیشنهاد شد که کرزی در سال جاری میلادی سفری به پاکستان داشته باشد.

گفته می‌شود که «زلمی رسول» وزیر خارجه افغانستان پیش از سفر کرزی، برای بحث درباره موضوعات 2 جانبه از جمله توافقنامه استراتژیک عازم اسلام‌آباد می‌شود.

گزارشات حاکی از آن است که در این سفر، پیشرفت‌های انجام شده در زمینه تأمین گذرگاه‌های امن برای رهبران طالبان صلح‌طلب در افغانستان نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته منابع، در این سفر دولت‌های افغانستان و پاکستان هرکدام پیش‌نویس پیشنهادی خود را برای توافقنامه همکاری‌های استراتژیک ارائه می‌کنند.

به گزارش این روزنامه، «صلاح‌الدین ربانی» رئیس «شورای عالی صلح افغانستان» نیز کرزی را در این سفر همراهی می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول