اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زمستان امسال

همایش پاسداشت «نیم قرن حضور» جامعه مدرسین برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همایش «نیم قرن حضور» به منظور پاسداشت نیم قرن تلاش علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم زمستان امسال برگزار خواهد شد.

همایش پاسداشت «نیم قرن حضور» جامعه مدرسین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام سید محسن صالح دبیر برگزاری همایش «نیم قرن حضور» گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هر سال همایش‌هایی با حضور علمای بلاد در قم و همچنین نشست‌های منطقه‌ای برگزار می‌کند که امسال قرار است با حضور مراجع معظم تقلید، علما و شخصیت‌های برجسته نظام و اساتید و فرهیختگان حوزه و دانشگاه به بررسی نیم قرن خدمات علمی، فرهنگی و سیاسی جامعه مدرسین بپردازد.

وی ادامه داد: به همین منظور دبیرخانه این همایش در جامعه مدرسین تشکیل و مقدمات برگزاری این همایش در حال اجرا است.

دبیر برگزاری همایش «نیم قرن حضور» خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فراخوان مقالات این همایش از ابتدای مهر ماه منتشر شده است و همه پژوهشگران و صاحب نظران می‌توانند مقالات و پژوهش‌های خود را در محورهای شش گانه اعلام شده تا آذر ماه سال جاری به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

وی جمع‌آوری اسناد و مدارک مربوط به اعضای جامعه مدرسین حوزه را از دیگر بخش‌های این همایش عنوان کرد و افزود: اعضای جامعه مدرسین در مبارزات پیش از انقلاب در شهرهای مختلف تبعید شده و در آنجا منشأ آثار و خدمات بوده‌اند به همین لحاظ اسناد مکتوب و شفاهی گرانبهایی از این تلاش‌ها وجود دارد که دبیرخانه همایش در صدد جمع‌آوری و انتشار آنها است.

حجت‌الاسلام صالح زمان برگزاری این همایش را دی ماه سال جاری عنوان کرد و گفت: اطلاعات تکمیلی از برگزاری این همایش متعاقباً به اطلاع خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان مختصری از تاریخچه و فعالیت‌های جامعه مدرسین پرداخت و گفت: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 50 سال پیش با تدبیر تعدادی از علما و مبارزان بزرگ انقلاب اسلامی و با هدف همراهی امام خمینی در مبارزات خود علیه شاه تشکیل شد.

دبیر همایش «نیم قرن حضور» ادامه داد: در سال 1341 این تشکل فعالیت سیاسی و فرهنگی خود را آغاز کرد و تا پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بزرگترین یار و همراه امام خمینی (ره) و مردم شریف ایران در مبارزات مختلف بود و توانست نبض محوری مبارزه در حوزه‌های علمیه را هم بر عهده بگیرد.

صالح به فعالیت‌های گسترده جامعه مدرسین پس از انقلاب اشاره کرد و گفت: اعضای جامعه مدرسین متشکل از علمای طراز اول حوزه که اساس‌نامه تشکل خود را از همان سال‌های نخست فعالیت تدوین کرده بودند پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مسئولیت‌های مهم سیاسی کشور را بر عهده گرفتند و توانستند نقش مهمی را در 30 سال گذشته ایفا کنند.

وی افزود: نقش بی‌بدیل جامعه مدرسین در حوزه‌های علمیه از جمله معرفی مراجع عظام تقلید موجب محوریت این تشکل شده و حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بارها بر محوریت این جامعه تأکید داشته‌اند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول