اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تصمیم نهایی در برقراری ارتباط با آمریکا را رهبری می‌گیرند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصمیم نهایی در برقراری ارتباط ایران با آمریکا را مقام معظم رهبری می‌گیرند.

تصمیم نهایی در برقراری ارتباط با آمریکا را رهبری می‌گیرند

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص مباحث اخیر مطرح شده در مورد رابطه اخیر ایران با آمریکا و سخنان اخیر رئیس جمهور در سازمان ملل اظهار داشت: ما در 34 سال گذشته هیچ تغییر را در رفتار دولتمردان آمریکا مشاهده نکردیم و این خطای مسلم است که بخواهیم با آمریکایی که شیطنت و نیش زدن‌های او بیش از گذشته تعمیق شده است ارتباط برقرار کنیم.

وی بیان داشت: سران آمریکا همچنان در مسیر کسب منافع خود در ایران دست از توطئه و فتنه‌گری بر نمی‌دارند به طوری که با جنگ تمام عیار اطلاعاتی، فرهنگی و اقتصادی، به مقابله با نظام اسلامی آمده‌اند و تا زمانی که سران این کشور گذشته خود را جبران نکنند و سعه صدر نشان ندهند امکان برقراری ارتباط محال امر است.

حقیقت‌پور اظهار داشت: آمریکا باید اندوخته‌های ارزی ما را برگرداند و تحریم‌ها را لغو کرده و دست از توطئه‌چینی‌های مختلف بردارد که در آن صورت تصمیم نهایی در برقراری ارتباط ایران با آمریکا را مقام معظم رهبری و شورای ملی امنیت می‌گیرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص محاکمه فرزندان هاشمی ابراز داشت: یقین داشته باشیم فرزندان هاشمی در دادگاه صالحه محاکمه می‌شوند و هیچ بی‌عدالتی در حق آنها روا داشته نخواهد شد.

وی ادامه داد: دستگیری فرزندان هاشمی در روزهای گذشته بنا به مصلحت‌های کلان و در راستای شفاف‌سازی بسیاری از ابهامات صورت گرفته است و هیچ کس حق ندارد در این زمینه پیش‌داوری کند.

وی گفت: اگر فرزندان هاشمی اشتباهی کرده باشند در دادگاه صالحه عدلیه به آنها رسیدگی شده و احکام قضایی صادر می‌شود و اگر بی ‌گناه نیز باشند از حبس بیرون می‌آیند.

حقیقت‌پور بیان داشت: همه ما وظیفه داریم در برابر قانون تمکین کنیم و بهتر است این قضایا در چنین شرایطی قیچی شده و دیگر اجازه ندهیم برخی جنجال‌آفرینی‌ها و کارشکنی‌ها در این زمینه التهاب به وجود آورد.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی وظیفه دارد به اتهامات وارده و پرونده‌های ارجاعی رسیدگی کند که در این بین هیچ کس در حاشیه امن قرار ندارد.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به تبلیغ گسترده رسانه‌های غربی در این خصوص اشاره کرد و گفت: تنها پاسخ ما به این رسانه‌ها رسیدگی سریع و عادلانه پرونده فرزندان هاشمی است که باید به سرعت و شفافیت حقایق اعلام شود.

حقیقت‌‌پور در پایان سخنان خود در خصوص دستگیری مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور بیان کرد: اگر جوانفکر نیز اشتباهی کرده باشد باید در دادگاه صالحه پاسخگو باشد چراکه به نظر می‌رسد قانون برای همه ما فصل‌الخطاب است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول