اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چناران:

فقر فرهنگی سبب تجمل‌گرایی در جامعه شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه چناران گفت: فقر فرهنگی و دوری از آموزه‌های دینی منجر به رواج پدیده اسراف و تجمل‌گرایی در جامعه اسلامی شده است.

فقر فرهنگی سبب تجمل‌گرایی در جامعه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام مظفر تاجی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: در نزد تعالیم اقتصادی اسلام مصرف بیش از حد منابع که به نام اسراف خوانده شده امری ناشایست است که از آن  به بیماری یاد شده است.

وی افزود: راه نجات جامعه از بیماری اقتصادی اسراف و تجمل گرایی عمل به آموزه‌های دینی است.

خطیب نماز جمعه چناران همچنین با اشاره به روز جهانی کودک گفت: کودکان در مفاهیم دینی جایگاه ویژه ای داشته و برنامه‌های مختلفی برای تربیت سالم آن ارائه کرده است.

تاجی کوتاهی در تربیت اسلامی کودکان را که بر عهده والدین و نهادهای تربیتی است را گناهی نابخشودنی دانست.

وی همچنین در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر چناران با اشاره به التهابات بازار ارز و طلا در روزهای اخیر اشاره کرد و گفت: مقامات دول استکباری و رسانه‌های آنان سعی دارند این التهابات را ناشی از تحریم و فشارهای اقتصادی جلوه دهند.

وی اثر تحریم‌ها را در این نوسانات شدید بازار بسیار پائین ارزیابی کرد و اضافه کرد: ملت ایران 33 سال است در تحریم به سر می‌برد، ملت با تحریم زندگی کرده و به پیشرفت هم رسیده است.

امام جمعه چناران تحریم‌ها را فرصتی برای ارتقاء برشمرد و گفت: بی‌تدبیری و سوء مدیریت در این التهابات نقشی پر رنگی داشته است. 

تاجی عواملی چون عدم هماهنگی، عدم اعمال مدیریت مناسب، عدم هماهنگی کامل بین قوای سه گانه در تنظیم بازار، واردات بی‌رویه کالاهای غیرضروری و عدم توجه لازم به حمایت از تولید داخلی را از عوامل ایجاد التهاب در بازار دانست.

وی با اشاره به سعه صدر مردم در قبال این مشکلات که ناشی از بی تدبیری برخی مسئولان بوده به مردم نوید داد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری ملت از این گردنه هم با اتکاء به سرمایه ایمان و تجارب گران سنگ 33 ساله انقلاب با موفقیت عبور خواهد کرد.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول