اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی شهرستان نور:

جرایم اجتماعی در شهرستان نور کاهش یافت

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان نور گفت: جرایم اجتماعی مانند سرقت، قتل و زورگیری در شهرستان نور کاهش یافته است.

جرایم اجتماعی در شهرستان نور کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، کیومرث ابراهیمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نور بیان داشت: هفته نیروی انتظامی هفته عموم مردم است، زیرا امنیت برای همه آنها است.

وی ابراز داشت: شعار امسال نیروی انتظامی «سرمایه اجتماعی اساس اقتدار ماست» بر سه اصل اعتماد اجتماعی، ارتباط اجتماعی و مشارکت اجتماعی است که هر یک مولد دیگری و پشتوانه پلیس در انجام ماموریت‌های خطیر این نیرو است.

فرمانده انتظامی شهرستان نور اظهار داشت: در صورتی‌که مردم با نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها ارتباط برقرار کنند، سبب مشارکت می‌شود و تلاش و همکاری مردم و نیز دستگاه‌های شهرستان و شورای تامین موجب توفیقات این نیرو در شهرستان شد و این توفیقات مرهون تعامل خوب است.

ابراهیمی در ادامه گزارشی از فعالیت یک‌ساله این نیرو در شهرستان ارائه کرد و افزود: تلاش نیروی انتظامی برای کاهش جرایم است و با توجه به گستردگی شهرستان و پراکندگی در بحث وقوع سرقت 12.7 درصد کاهش و در امر کشف سرقت 39 درصد افزایش داشتیم.

وی ادامه داد: در بحث وقوع جرایم مهم که احساس امنیت را در جامعه و بین مردم کاهش می‌داد از جمله قتل نسبت به سال گذشته 300 درصد در وقوع کاهش و در کشف داشتیم.

این مسئول ادامه داد: در بحث زورگیری 650 درصد کاهش، در بحث مواد مخدر که نگرانی‌های مردم و مسئولان نیز هست در بحث مقابله 24 و هشت دهم درصد افزایش و با 388 نفر دستگیر 47.5 درصد افزایش داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان نور از کاهش 25 درصدی تصادفات فوتی و کاهش تلفات خبر داد و ابراز داشت: در بحث محصولات ضد فرهنگی که از نگرانی‌ها و تهدیدات محسوب می‌شود نیز 233 درصد در کشف تجهیزات ماهواره افزایش، 257 درصد افزایش در کشف دیگر اقلام ضدفرهنگی داشتیم.

ابراهیمی گفت: در بحث قضایی که بیشترین توان نیروی انتظامی را می‌گیرد در یک سال گذشته 5 هزار و 546 مورد پرونده قضایی تشکیل، 53 هزار ابلاغ قضایی، 7 هزار و 199 اجرای احکام انجام گرفت.

وی از اقدامات فرهنگی در کنار سایر دستگاه‌ها خبر داد و ادامه داد: در سال گذشته با حضور در مدارس در 126 کلاس درس جوانان را با آسیب‌های اجتماعی آشنا و نیز با حضور در 188 کلاس درس مواد مخدر و مضرات آن تبیین شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نور متذکر شد: در بحث انضباط اجتماعی در یک‌سال گذشته در بحث ترافیکی 85 هزار 771 مورد برگ اخطاریه صادر و ابلاغ شد.

وی با اشاره به در دستورکار بودن مردم ناظری در ناجا برای اصلاح امور ابراز داشت: مردم ناظر بر اعمال و رفتار پلیس هستند و در یک سال گذشته 46 مورد جلسه ارتباط با شهروندان در محل ستاد برگزار شد و از طریق 197 نیز 102 مورد تقدیر، 43 مورد پیشنهادات سازنده، 160 مورد انتقاد که بیشتر در یک مقطع و در حوزه راهور با توجه به قانون جدید جرایم رانندگی بوده است.  

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول