اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ، تکاب در مجلس اعلام کرد

تبعیت اتاق مبادلات ارزی از افزایش قیمت ارز در بازار غیر رسمی

خبرگزاری فارس: نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ، تکاب در مجلس شوری اسلامی گفت:اتاق مبادلات ارزی از افزایش قیمت در بازار غیر رسمی تبعیت می‌کند.

تبعیت اتاق مبادلات ارزی از افزایش قیمت ارز در بازار غیر رسمی

روح‌الله بیگی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در ارومیه با بیان اینکه تبعیت اتاق مبادلات ارزی از قیمت‌های موجود در بازار غیر رسمی (آزاد) باعث تعجب است، اظهار داشت: اگر افزایش قیمت در بازار غیر رسمی حباب است چرا اتاق ارزی بانک مرکزی از آن تبعیت می‌کند!؟

وی با انتقاد از این وضعیت، تصریح کرد: نمی‌دانیم بانک مرکزی با چه تحلیل کارشناسانه ای به تبعیت از افزایش حبابی قیمت ارز در بازار غیر رسمی، قیمت‌های موجود ارز را افزایش می‌دهد و باعث التهاب دوچندان در بازار می‌شود؟

بیگی با اشاره به اینکه اتاق مبادلات ارزی بانک مرکزی فعلاً به قصد نزدیک‌کردن خود به قیمت بازار آزاد نباید به افزایش نرخ بپردازد، افزود: افزایش نرخ در این اتاق تا وقتی که همه نیازهای ارزی پاسخ داده نشود باعث فاصله بیشتر قیمت در بازار غیر رسمی خواهد شد و تأییدی بر افزایش حبابی قیمت‌ها خواهد بود و آن را واقعی جلوه خواهد داد.

وی اعلام کرد: استراتژی کاهش قیمت ارز هر چند ناچیز، باید در پیش گرفته شود تا باعث ثبات و همچنین نزول قیمت ارز در بازار آزاد شود.

*اتاق مبادلات ارزی باعث افزایش قیمت ارز در بازار آزاد شد

نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین دژ گفت: اتاق مبادلات ارزی به عرضه ارز با قیمت 2 هزار و 400 و 2 هزار و 360 تومان پرداخت، که این امر خلاف آنچه که باید انجام می‌شد اتفاق افتاد.

بیگی افزود: وقتی قیمت‌ها در بازار غیر رسمی افزایش یافت، همه ما از جمله بانک مرکزی که مدعی حبابی بودن این افزایش قیمت بودیم شاهد شدیم این اتاق یکباره قیمت خود را به تبعیت از این حباب بازار غیر رسمی افزایش داد.

وی با بیان این که اتاق مبادلات ارزی، قیمت ارز را حدوداً 270 تومان افزایش داد و به 2 هزار و 672 تومان رساند، تصریح کرد: این کار باعث افزایش دوباره و 500 تومانی دلار در بازار آزاد شد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول