اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد:

سهمیه‌بندی کالاهای اساسی قیمت دلار را کاهش می‌دهد

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد گفت: به‌منظور کنترل قیمت ارز و دلار در کشور راهکار موثر سهمیه‌بندی کالاهای اساسی است.

سهمیه‌بندی کالاهای اساسی قیمت دلار را کاهش می‌دهد

غلامحسین جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: به‌منظور کنترل قیمت ارز و دلار در کشور راهکار موثر سهمیه‌بندی کالاهای اساسی است.

وی با اشاره به روند صعودی قیمت دلار و ارز، گفت: ازدحام و فشار برای خرید ارز باید از بین برود تا قیمت ارز و دلار فروکش کند.

جعفری اضافه کرد: دولت نیز باید از یک سوی میزان خریدهای خود را محاسبه، و از سویی دیگر میزان ارز بدست آمده از صادرات کالاها را تعیین کند تا با برقراری توازن فی مابین ارز بدست آمده و کالاهای مورد نیاز تا حدودی از فشار بر بازار کاسته شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شهرکرد با اشاره به سهمیه‌بندی کالاها در زمان جنگ، گفت: اکنون نیز باید کالاها مانند زمان جنگ سهمیه‌بندی شود و بر توزیع کالا نظارت اساسی و اصولی صورت بگیرد.

وی یکی دیگر از راهکارهای کاهش قیمت ارز و دلار را کوتاه کردن دست واسطه‌گران دانست و گفت: تا زمانی که دست واسطه‌گر باز باشد بازار کاذب و گرانی کاذب شکل می‌گیرد.

جعفری اضافه کرد: مردم باید اطمینان داشته باشند که کالاهای اساسی خود قیمت روزافزون ندارد، زمانی که مردم پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌ها ثابت نیست یک جو روانی ایجاد می‎شود.

وی افزود: مردم باید از لحاظ روانی متقاعد شوند که افزایش قیمت‌ها روزافزون نیست و پیش‌بینی مردم این باشد که قیمت‌ها ثابت یا رو به کاهش است و زمانی که این پیش‎بینی مردم باشد قطعا قیمت‌های ارز و دلار نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/ع20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول