اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد:

موسیقی محافل شادی در ایلام ساماندهی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح موسیقی محافل عروسی و شادی در ایلام ساماندهی می‌شود.

موسیقی محافل شادی در ایلام ساماندهی می‌شود

حمید شاه‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در استان ایلام تا پایان امسال ساماندهی می‌شود.

وی ادامه داد: بر اساس نیاز کشور به ساماندهی موسیقی ویژه ایام و مکان‌های خاص و اوقات فرح‌بخش مردم و برای رعایت شئون اسلامی، دینی و آیین‌های قومی و رعایت همه حرکت‌های آیینی در عروسی‌ها باید این مهم صورت پذیرد.

این مسئول اضافه کرد: بر این اساس باید با مشارکت معاونت هنری وزارت ارشاد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام این موضوع مهم در استان ایلام به صورت پایلوت آغاز شود.

شاه آبادی تصریح کرد: بخش مطالعاتی این طرح باید تا ماه‌های آتی به نتیجه برسد و قطعات موسیقی منتخب، اشعار و ماکت این کار ارائه شود. 

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گروه‌های شاخص و شناخته شده و علاقه‌مند این مسئولیت را بر عهده بگیرند تا ان شا‌ءالله در لحظات شادی مردم، شادمانی‌ها از معصیت خدا به دور باشد و در واقع ضمن حفظ کرامت انسانی و قیود شرعی آن شادی لازم را برای خانواده‌ها به ارمغان آورد.

* یک قطعه موسیقی حماسی خاص ایلام ساخته می‌شود

وی ادامه داد: ساخت یک قطعه موسیقایی با مشارکت اداره کل موسیقی وزارت ارشاد برای استان ایلام صورت خواهد پذیرفت که یک قطعه موسیقایی حماسی از ارزش‌های استان ایلام تولید می‌شود و به عنوان موسیقی محوری در استان شناخته شده و سرمایه گذاری لازم برای معرفی این کار صورت می‌گیرد.

وی افزود: همچنین یکی از گروه‌های منتخب استان ایلام به انتخاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در تالار رودکی تهران مانند برنامه‌های فرهنگی هفته هنر تا پایان سال برنامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: این برنامه با تبلیغی که اداره کل موسیقی صورت می‌دهد و ایلامی‌های مقیم تهران و دیگر علاقه‌مندان موسیقی ایلامی در تهران در تالار رودکی بنیاد رودکی اجرای زنده خواهد داشت. 

* برگزاری نمایشگاه آثار هنرمندان ایلامی در نگارخانه یک و دو تهران

این مسئول اضافه کرد: برگزاری آثار هنرمندان استان در نگارخانه ایران یک و دو در اداره فرهنگ ارشاد اسلامی استان تهران و حمایت از حضور هنرمندان ایلامی و انتقال آثار آنان و برگزاری نمایشگاه از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

شاه آبادی تصریح کرد: از چهار انجمن تخصصی در استان ایلام حمایت‌های مالی انجام شد و قرار است کمک‌های مقطعی به چهار انجمن خوشنویسی، تجسمی، نمایش و موسیقی استان ایلام انجام پذیرد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تئاتر شهر استان ایلام با یک حمایت 100 میلیون تومانی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت جدی ‌شد.

وی ادامه داد: افزون بر این یکی از سالن‌های شهر ایلام باید برای کار تئاتر آزاد شود و کار تجهیز تخصصی سالن برای تئاتر از سوی این وزارتخانه اجرا می‌شود.

* یکی از سالن‌های ایلام به کار تخصصی تئاتر مختص می‌شود

این مسئول اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که به طور جدی یکی از سالن‌های استان ایلام مختص کار تئاتر شود و هیچ کار دیگری غیر تئاتر در آن سالن انجام نشود.

شاه آبادی تصریح کرد: اعزام یک گروه حرفه‌ای تئاتر از تهران برای 10 تا 15 شب برنامه در استان ایلام از دیگر برنامه‌های این معاونت است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: این کار به منظور آشنایی بیشتر تئاتر دوستان با تئاترهای حرفه‌ای انجام می‌پذیرد.

* جشنواره تئاتر استانی به طور مطلوبی برپا شد

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر استانی با رقابت گروه‌های طرح استقرار و گروه‌های موجود استان ایلام به نحو مطلوبی برگزار شد و بارقه امید را یک‌بار دیگر فضای استان ایلام زنده کرد.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه استان ایلام در حوزه تئاتر یک نماینده در جشنواره فجر داشته و امیدواریم امسال هم کار خوبی در عرصه تئاتر ایلام به اینگونه صورت پذیرد تا بتواند تئاتر استان شکل بهتری بیابد.

شاه آبادی تصریح کرد: در حاشیه سفر به استان ایلام این تصمیمات اساسی برای استان ایلام در عرصه‌های موسیقی محلی و هنرهای تجسمی و نمایشی اخذ شده که امیدوارم مورد رضای خداوند و مردم شریف استان ایلام واقع شود.

انتهای پیام/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول