اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 50 تیم از استان‌های کشور

مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان در سنندج آغاز شد

خبرگزاری فارس: دومین دوره مسابقات رباتیک آزاد کردستان عصر امروز با حضور 50 تیم از شهرهای مختلف استان‌های کشور آغاز شد.

مسابقات ملی رباتیک آزاد کردستان در سنندج آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج عصر امروز در مراسم آغاز به کار این دوره از مسابقات اظهار کرد: با توجه به اینکه این مسابقات عنوان آزاد را به خود گرفته است و استقبال شرکت‌کنندگان از اقشار مختلف نیز چشمگیر بود، مسابقات در سه بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و بخش آزاد طبقه‌بندی شد.

عادل فاطمی گفت:  118 تیم در مرحله نخست برای شرکت در دومین دوره مسابقات ملی رباتیک آزاد اعلام آمادگی کردند که بر اساس تصمیمات کمیته فنی 50 تیم در پنج لیگ برای شرکت در مسابقات انتخاب شدند.

به گفته وی کسب مقام‌های برتر در سال‌های گذشته در سطح ملی و بین‌المللی انگیزه‌ای شد تا این مسابقات را در سنندج برگزار کنیم که با کسب مجوز از کمیته ملی رباتیک کشور و حوزه پژوهشی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد هم‌اکنون این دوره از مسابقات در سنندج آغاز به کار کرد.

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج کسب تجربه و تبادل اندیشه و آمادگی دانشجویان و جوانان مبتکر را برای رقابت در مسابقات آینده در سطح ملی و بین‌المللی مهم‌ترین هدف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

فاطمی ایجاد روحیه خودباوری و ارتقاء اعتماد به نفس در میان دانش‌آموزان و دانشجویان را از پیامدهای مثبت مسابقات رباتیک نام برد.

وی خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: هدف از شرکت در این مسابقات برد و باخت نیست بلکه اهداف والاتری مانند تقویت روحیه همکاری و همدلی و پرورش ایده و خلاقیت مطرح است.

وی به اهمیت آموزش برای تقویت روحیه خودباوری و ایجاد انگیزه برای مشارکت در کارهای گروهی و تعاملات اجتماعی اشاره کرد و گفت: در این دوره از مسابقات سعی شده از بحث آموزش غافل نباشیم و با ارائه چهار سخنرانی از اساتید دانشگاه‌های مختلف کشور در این دو روز رسالت خطیر آموزش را نیز به انجام برسانیم.

دومین دوره مسابقات رباتیک آزاد کردستان عصر امروز آغاز شد و فردا هم ادامه دارد.

نخستین دوره مسابقات رباتیک آزاد کردستان در سال 1389 در دانشگاه آزاد واحد سنندج برگزار شد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول