اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

بگذارید مردم در انتخاب سرمربی نفت آبادان مشارکت کنند

خبرگزاری فارس: با توجه به ناکامی چندین باره مدیران باشگاه صنعت نفت آبادان در انتخاب سرمربی توانمند برای این تیم پرهوادار، استفاده از نقطه نظر مردم با بهره‌گیری از نظرسنجی به یک موضوع ضروری تبدیل شده است.

بگذارید مردم در انتخاب سرمربی نفت آبادان مشارکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بعد از جدایی آلفردو کاسیمیرو سرمربی پرتغالی تا حدودی موفق اسبق تیم صنعت نفت آبادان، این تیم پر طرفدار هر از گاهی با حاشیه‌های جدی در زمینه مربی و همچنین انتخاب بازیکن در فصل گذشته و جاری روبرو بوده است.

حضور غلامحسین پیروانی با دیدگاه سنتی و بهره‌گیری از شیوه‌های غیر علمی در پیشبرد فنی تیم صنعت نفت آبادان باعث شد که این تیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با حاشیه‌هایی روبرو شود تا جایی که هواداران را بر آن داشت تا با سردادن شعارهایی خیلی زود خواستار کناره‌گیری وی و فراهم شدن امکان بازگشت مجدد آلفردو شوند.

اما بعد از جدایی پیروانی، هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان با توجه به محبوبیت آلفردوی پرتغالی، جذب گزینه خارجی را در دستور کار خود قرار داد و ژوزه آلبرتو کاستای پرتغالی را که تا به امروز معلوم نشد به سفارش چه کسانی به آبادان معرفی شد را جذب کرد.

کاستا در مدت حضورش به عنوان سرمربی تیم با کسب نتایج ضعیف چه در هفته‌های پایانی فصل گذشته و چه در فصل جاری نشان داد هیچ‌گونه همخوانی با فوتبال کشور به ویژه بازی هجومی مورد نظر مردم برزیل ایران(آبادان) ندارد.

عملکرد ناموفق کاستا که تا پیش از حضور خلیل صالحی به عنوان مدیر عامل باشگاه، تا حدودی مورد حمایت هیئت مدیره باشگاه بود با تغییر مدیریت در این باشگاه وارد فاز جدیدی شد.

خلیل صالحی که خود یکی از پیشکسوتان فوتبال آبادان و شیراز است و سابقه خوب مدیریتی در باشگاه ورزشی برق شیراز را نیز در کارنامه خود دارد از همان روزهای ابتدایی حضورش به عنوان مدیر عامل جدید باشگاه ورزشی، فرهنگی صنعت نفت آبادان، از عملکرد فنی کاستا به شکل جدی انتقاد کرد و در بدو حضورش تذکرات جدی را در خصوص تجدید نظر در ارائه تمرینات به بازیکنان و پرهیز از شیوه‌های پرتغالی در آماده سازی بازیکنان به وی داد.

شکست تیم صنعت نفت آبادان از استقلال تهران و هدر رفتن امتیازهای تیم و همچنین موج اعتراضات مردم نسبت به عملکرد کادر فنی و بازیکنان باعث شد که صالحی بدون ملاحظه، عذر کاستای پرتغالی را بخواهد و بدنبال سرمربی جدید برای تیم پرطرفدار صنعت نفت آبادان باشد.

این روزها در اخبار رسیده از این باشگاه، از مطرح بودن گزینه‌های مختلفی نام برده می‌شود که تاکنون مجید جلالی و محمد مایلی‌کهن عدم امکان حضور در نیکمت صنعت نفت آبادان را اعلام کردند.

مجید جلالی مشکلات خانوادگی و عدم امکان خارج شدن از تهران را دلیل پاسخ منفی خود به باشگاه عنوان کرد اما مایلی‌کهن به دلیل اصرار باشگاه به تعیین دستیاران بومی و عدم امکان آوردن دستیار توسط خودش را دلیل عدم توافق اعلام کرد.

طبق اعلام مدیریت صنعت نفت آبادان یکی از پیش شرط‌‌های جدی باشگاه برای سرمربی آینده تیم صنعت نفت آبادان، حضور اجباری علی فیروزی و وحید سلامات در کنار آنها به عنوان کمک مربی است.

به هر حال با توجه به شرایط خاص این فصل لیگ برتر و سقوط چهار تیم به لیگ دسته اول در کنار وضعیت نامناسب تیم صنعت نفت آبادان در جدول، ضرورت اهتمام و دقت عمل بیشتر هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان را در انتخاب گزینه مناسب برای هدایت این تیم را بیش از پیش کرده است.

خبرهای غیر رسمی رسیده از این باشگاه از پیشنهاد کانون پیشکسوتان فوتبال آبادان مبنی بر لزوم استفاده از گزینه‌های بومی برای هدایت این تیم حکایت دارد این در حالیست که برخی کارشناسان خبره فوتبال این نوع نگاه را، کاملاً سنتی و خطرناک برای تیم صنعت نفت آبادان عنوان می‌کنند و احتمال خطر سقوط این تیم به لیگ دسته اول را در صورت عدم استفاده از یک کادر مجرب  و آشنا به علم روز فوتبال در نیمکت این تیم بسیار زیاد می‌دانند.

استفاده از برخی مربیان بومی که در سال‌های اخیر هیچ‌گونه کارنامه خوبی در هدایت برخی تیم‌ها نداشته‌اند نه فقط باعث هدر رفتن فرصت‌ها برای ارتقای جایگاه تیم صنعت نفت در جدول خواهد شد بلکه این باشگاه را با چالش‌های جدی از سوی مردم مواجه خواهد ساخت.

برخی تحلیل‌گران عدم آشنایی برخی از اعضای هیئت مدیره با فوتبال روز در کنار فشار مضاعف برخی دلالان و فرصت‌طلبان عامل عدم جذب مناسب بازیکن و همچنین کادر فنی توانمند در شروع لیگ برتر عنوان می‌کنند به طوری که در زمان جذب بازیکنان برخی اعضای هیئت مدیره باشگاه تنها از روی سی دی تبلیغی و همچنین عکس و آنهم در غیاب سرمربی، اقدام به جذب بازیکن کردند که این موضوع علاوه بر هدر دادن میلیاردها تومان از اعتبارات مالی باشگاه و به جیب زدن میلیون‌ها تومان پول توسط دلالان پیرامونی باشگاه، باعث تحقیر این تیم در این فصل از لیگ برتر کشور شد و متاسفانه عاملان این موضوع در مواجهه با رسانه‌ها و افکار عمومی با انداختن توپ به زمین دیگری از پاسخگویی و برعهده گرفتن مسئولیت خطاهای خود طفره می‌روند.

سخنگوی باشگاه صنعت نفت آبادان در ابتدای فصل صراحتاً از پدیده بودن بازیکنان جذب شده خارجی خبر داده بود و تیم صنعت آبادان را شگفتی‌ساز لیگ برتر خواند اما تحلیل پدیده بودن بازیکنان و شگفتی‌ساز بودن این تیم نه در بعد مثبت بلکه در بعد منفی آن تحقق یافت.

به هر حال به نظر می‌رسد مدیریت باشگاه صنعت نفت آبادان بدون توجه به برخی تلاش فرصت‌طلبان و برخی دلالان در انتخاب سرمربی آتی تیم، مردم و هواداران را نیز با برگزاری یک نظرسنجی ولو بصورت آنلاین و اینترنتی گزینه‌های خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند تا بیش از این شاهد ادامه حاشیه سازی‌ها برای این تیم نباشیم.

امیدواریم در روزهای آینده و بدون از دست دادن فرصت، شاهد تحول جدی در انتخاب کادر فنی و همچنین فراهم شدن زمینه برای جذب تعدادی بازیکن جدید و در خور شان فوتبال آبادان باشیم.

..................................

یادداشت از عارف دورقی

.................................

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول