اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شیراز:

موسسات خیریه اجازه مراجعه به هیچ‌ مکانی برای جمع‌آوری کمک را ندارند

خبرگزاری فارس: فرماندار شیراز گفت: مردم خیر و خداجو مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب که به‌ نام موسسات خیریه به منازل و مکان‌های عمومی مراجعه می‌کنند، باشند و در صورت مشاهده مراتب را گزارش دهند.

موسسات خیریه اجازه مراجعه به هیچ‌ مکانی برای جمع‌آوری کمک را ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جواد زرین‌کلاه بعدازظهر امروز در جلسه ساماندهی موسسات خیریه شیراز که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: نباید اجازه دهیم این احساسات پاک و خیرخواخواهانه دستمایه سوء‌استفاده برخی افراد فرصت‌طلب قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون سه موسسه خیریه با مجوز فرمانداری شیراز مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: موسسات خیریه دارای مکان ثابت و مشخصی برای دریافت کمک‌های خیرخواهانه مردمی هستند و اجازه مراجعه حضوری برای جمع‌آوری این کمک‌ها به هیچ مکانی را ندارند.

زرین‌کلاه اضافه کرد: انتظار داریم مردم خیر و خداجو مراقب افراد سودجو و فرصت‌طلب به‌ نام موسسات خیریه در مراجعه به منازل و مکان‌های عمومی باشند و در صورت مشاهده مراتب را گزارش کنند.

رئیس شورای مجمع خیرین شهرستان شیراز ادامه داد: مراجعه حضوری برای جمع‌آوری کمک‌های خیران به منازل و مکان‌های عمومی به هر عنوان خلاف قانون محسوب می‌شود.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: در این راستا کمیته نظارت بر عملکرد موسسات خیریه شیراز متشکل از دستگاه قضایی، فرمانداری، نیروی انتظامی، اداره نظارت بر اماکن عمومی ناجا، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره بهزیستی شیراز و خانه خیران فعالیت خود را آغاز کرده است.

فرماندار شیراز همچنین در مورد وظایف این کمیته ابراز داشت: از جمله وظایف کمیته نظارت بر عملکرد موسسات خیریه شیراز می‌توان به بررسی درخواست‌های متقاضیان برای تاسیس مراکز خیریه، بررسی تخلفات احتمالی این مراکز به منظور حل و فصل و هماهنگی با مقام قضایی در صورت لزوم اشاره کرد.

به گزارش فارس، در این جلسه در مورد تعدد مراکز اعطاءکننده مجوز، تخلیه صندوق صدقات توسط برخی عوامل خیریه، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و عدم وجود عامل ذی‌حساب در خیریه‌ها مباحثی مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول