اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تأمین اعتبار 600 میلیارد تومانی

اصفهانی‌ها تا پایان امسال سوار مترو می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورتی که 600 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای قطار شهری اصفهان تأمین شود، اصفهانی‌ها تا پایان امسال و یا اوایل سال آتی مدل دیگری از حمل و نقل عمومی را تجربه می‌کنند.

اصفهانی‌ها تا پایان امسال سوار مترو می‌شوند

عباس حاج رسولیها امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سئوال که وضعیت حمل و نقل عمومی در اصفهان را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار کرد: در حال حاضر حمل و نقل عمومی در اصفهان به سمتی پیش رفته است که بیشتر شهروندان به سوی استفاده از اتوبوس‌ها گرایش پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: امروز کاهش مشکلات زیست محیطی در اصفهان نیازمند استفاده درصد بیشتری از شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان نیازمند گسترش وسایل دیگری از حمل و نقل عمومی مانند مترو است، تصریح کرد: متروی اصفهان از جمله پروژه‌های مهر ماندگار است که باید تا پایان فعالیت این دولت راه‌اندازی شود.

وی به ضرورت تغییر نگاه دولت به اصفهان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دولت تصور می‌کند اصفهان استانی برخوردار بوده و با توجه به این موضوع اصفهان در راستای اختصاص اعتبار برای اجرا و بهره‌برداری پروژه‌های کلان شهری مانند مترو مورد بی‌مهری دولت قرار گرفته است.

حاج رسولیها با اشاره به اینکه راه‌اندازی متروی اصفهان نیازمند 600 میلیارد تومان اعتبار است، تاکید کرد: در صورت تأمین این اعتبار از سوی مسئولان، اصفهانی‌ها تا پایان امسال و در نهایت تا اوایل سال آتی مدل دیگری از حمل و نقل عمومی را تجربه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه چه دولت کمک کند و یا نکند متروی اصفهان باید در این مدت زمان راه‌اندازی شود، اضافه کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه گسترش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در کلان‌شهری مانند اصفهان سبب برطرف شدن بسیاری از مشکلات موجود در سطح شهر می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه دولت باید یک‌سوم از هزینه بلیت اتوبوس‌های اصفهان را بپردازد، گفت: در حال حاضر بیشترین بار هزینه‌های اتوبوسرانی اصفهان توسط شهرداری تأمین می‌شود و امیدواریم امسال دولت در راستای کمک به این ناوگان و کاهش هزینه‌های اتوبوس‌رانی در روش انجام تعهدات خود در این زمینه تجدید‌نظر کند.

وی با تاکید بر اینکه عدم انجام تعهدات دولت در راستای پرداخت سهم خود از بلیت اتوبوس‌های اصفهان مشکلات بسیاری را به دنبال دارد، اظهار کرد: در صورتی که دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل نکند، مردم باید این هزینه‌ها را جبران کنند و اتوبوسرانی راهی جز افزایش بلیت اتوبوس‌ها ندارد.

حاج رسولیها ادامه داد: مدیریت واحد شهری بر آن است که از تحقق این موضوع جلوگیری کند و رایزنی‌های لازم را با دولت در راستای پرداخت یک‌سوم از بلیت اتوبوس‌های اصفهان را توسط دولت انجام بدهد.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول