اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی دشتی خبر داد

بدهی 35 میلیون تومانی بنیاد شهید بابت شهریه دانشجویان ایثارگر

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علمی و کاربردی دشتی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران بابت پرداخت شهریه ایثارگران حدود 35 میلیون تومان به دانشگاه بدهی دارد.

بدهی 35 میلیون تومانی بنیاد شهید بابت شهریه دانشجویان ایثارگر

موسی بهنام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دشتی اظهار داشت: با احتساب ترم جدید 3 ترم است که بنیاد شهید که متعهد به پرداخت شهریه دانشجویان ایثارگر بوده شهریه‎ها را پرداخت نکرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علمی و کاربردی دشتی یک دانشگاه خصوصی است که بقای آن به پرداخت شهریه دانشجو بستگی دارد و به‌رغم مشکلات فراوانی که داریم به دانشجویان ایثارگر نه بخاطر مسئولین بلکه به احترام خون شهدا و خانواده‎های شهدا اجازه ثبت‌نام داده‎ایم.

این مقام مسئول اضافه کرد: حدود 300 نفر از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و 45 نفر ایثارگر در این دانشگاه تحصیل می‏کنند.

بهنام تصریح کرد: برای احداث ساختمان دانشگاه بیش از 3 میلیارد تومان هزینه کرده‎ایم و 25 میلیون تومان ماهانه قسط وام یک میلیارد تومانی پس می‎دهیم.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی دشتی اضافه کرد: طبق اصل 144 که تاکید رهبری بر خصوصی‎سازی و اقتصاد مقاومتی است عمل کرده‎ایم و به واسطه دانشگاه 50 شغل به صورت مستقیم و ده‎ها شغل به شکل غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

بهنام خاطر نشان کرد: 80 استاد در این دانشگاه تدریس می‎کنند که 80 درصد آنها بومی هستند و تمام رشته‌هایی که برای نفت و گاز در این دانشگاه تدریس می‌شود، موجب خودکفایی شهرستان در زمینه نیروی فنی خواهد شد.

وی افزود: برای سال جدید تحصیلی 7 رشته جدید در مقطع کاردانی از جمله مکانیک، عمران، روابط عمومی، امور اداری، امور فرهنگی و پیش دبستانی و 2 رشته برق و حقوق در مقطع کارشناسی افزوده شده و در مجموع 28 رشته کاردانی و 8 رشته کارشناسی در این دانشگاه وجود دارد.

بهنام یادآور شد: تاکنون حدود 600 نفر فارغ‌التحصیل داشته‎ایم و تعداد دانشجویان در سال جدید به حدود یک‌هزار و 600 نفر می‎رسد.

وی ادامه داد: از اسفند ماه سال 1387 که دانشگاه تاسیس شد تاکنون 7 تشویق‌نامه از معاونت پژوهشی کشور دریافت کرده‎ایم و 3 بار نیز در بخش پژوهش دانشگاه برتر استان بوده‎ایم.

بهنام اضافه کرد: دانشگاه یک مرکز فرهنگی و علمی است که نیاز به حمایت دارد اما تاکنون مسئولان شهر به استثنای امام جمعه حمایتی از ما نکرده و دو بار نیز شهرداری و یک بار فرمانداری نامه برای تعطیلی ساختمان دانشگاه نوشته‌اند.

وی افزود: ما برای زیبایی مبلمان شهری تمام تلاشمان را انجام داده‎ایم ولی شهرداری حاضر به آسفالت کردن خیابان این دانشگاه که چند اداره و مدرسه نیز در آن قرار دارد نیست و اداره برق نیز در کنار درب ساختمان و جلوی ساختمان تیر برق نصب و سیم برق رد کرده است و ما برای حل این مشکل مجبور شدیم 15 میلیون به اداره برق پرداخت کنیم تا سیم‌کشی زیرزمینی انجام بگیرد.

بهنام خاطر نشان کرد: با تمام این بی‎مهری‎ها به خاطر دینی که نسبت به شهرم داشته‎ام مانده‎ام و فعالیت علمی و فرهنگی می‎کنم ولی انتظار است به چهره‎های علمی توجه بیشتری شود در حالی که از افراد علمی به عنوان مشاور نیز استفاده نمی‎شود.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول