اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روستایی در جلفا

پایه اول تا ششم ابتدایی با یک معلم اداره می‌شود

خبرگزاری فارس: در یکی از روستاهای شهرستان جلفا یک مدرسه ابتدایی در چهار پایه تحصیلی تنها از یک معلم برای همه پایه‌ها بهره‌مند است.

پایه اول تا ششم ابتدایی با یک معلم اداره می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، روستای مرازاد از توابع بخش مرکزی این شهرستان با داشتن هشت دانش‌آموز در چهار پایه اول، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی دارای یک آموزگار پایه ابتدایی است.

همین امر باعث شد تا والدین و جمعی از اهالی این روستا به فرمانداری شهرستان مراجعه و اعتراض خود را نسبت به این وضعیت اعلام دارند.

اولیای یکی از دانش‌آموزان گفت: فرزندم پایه ششم ابتدایی است در حالی که آموزگار پایه دوم ابتدایی به او درس داده و با کلاس اولی‌ها همکلاس است.

مراد عباس‌زاده با اظهار گلایه از این وضعیت اظهار داشت: معلم دانش‌آموزان به هیچ‌وجه کارآیی لازم را نداشته و در تدریس دانش‌آموزان دچار مشکل شده است.

وی افزود: معلم به علت عدم توانایی تنها به روخوانی کتاب بسنده کرده و آموختن در خانه را به دانش‌آموزان توصیه کرده است.

والدین دانش‌آموز دیگری نیز با تایید این گفته‌ها اظهار کرد: والدین دانش‌آموزان نگران آینده فرزندان خود هستند و ناچار باید برای تحصیل به هادیشهر و جلفا عزیمت کنند که این امر به دلیل مسافت زیاد و هزینه‌های جانبی برای اهالی مقدور نیست.

حسین تقوی افزود: ادامه این روند باعث تضعیف روحیه دانش‌آموزان شده و حتی در روزهای اخیر از رفتن به مدرسه خودداری می‌کنند.

وی گفت: همین وضعیت با سیاست‌های دولت در تثبیت جمعیت در روستاها منافات دارد چراکه بسیاری از خانواده‌ها تصمیم بر مهاجرت به شهر را گرفته‌اند.

این خانواده‌ها حل مشکل را در گرو اختصاص دو معلم به روستا می‌دانند و اظهار داشتند که مراجعه آنان به مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و سایر ارگان‌ها بی‌نتیجه بوده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان جلفا در این رابطه گفت: طبق قانون برای هر 19 دانش‌آموز یک معلم وجود دارد حال آنکه تعداد دانش‌آموزان این مدرسه هشت نفر بوده و اختصاص یک معلم نیز خلاف مقررات است.

محمد حسن‌پور افزود: از آغاز سال تحصیلی و به دنبال استقرار نظام آموزشی جدید به ناچار از آموزگاران پایه ابتدایی برای ششم ابتدایی استفاده شد و همین امر باعث کسری نیروی انسانی در آموزش و پرورش شده است.

وی اظهار کرد: به دلیل کسری نیروی انسانی، خواسته اهالی روستای مذکور برای اختصاص دو معلم به مدرسه روستا به هیچ‌وجه توجیه‌پذیر نبوده و اهالی ناچار هستند با مشکلات بسازند.

حسن‌پور ابراز امیدواری کرد، در صورت اضافه شدت آمار دانش‌آموزان پایه ابتدایی در سال تحصیلی آینده و به منظور رضایت‌مندی اهالی اختصاص دو معلم به مدرسه امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/‌ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول