عادل ربیعی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به پیگیری توسعه خوشه کفش استان قم در چند سال اخیر اظهار کرد: مطالعات شناختی اولیه خوشه کفش در استان قم انجام شده است.
وی به مشکلات صنعت کفش اشاره و بیان کرد: تهیه مواد اولیه و فراهم کردن بسترهای فروش مطلوب در بازار از جمله مشکلات مهم صنعت تولید کفش در استان قم است.
مدیر توسعه خوشه کفش استان قم ادامه داد: برنامهریزی لازم برای تهیه بازار و مواد اولیه به شایستگی انجام نشده است و این مسئله به مشکلات بیش از پیش دامن میزند.
وی با بیان اینکه صنعت کفش قم درصد بالایی از نیاز بازار کشور را تأمین میکند، گفت: این موضوع نشان میدهد استان قم توانسته است در زمینه صدور کفش حائز امتیاز باشد.
ربیعی با تاکید بر اینکه در صادرات هم به تغییر مدل صادرات باید پرداخته شود، افزود: در گذشته واحدهای صنعتی کوچک به خودی خود امکان صادرات را نداشتند ولی امروز با برنامهریزیهای انجام شده صادرات به شکل کنسرسیوم و همکاری چند واحد با یکدیگر انجام میشود.
وی با بیان اینکه شرق آفریقا نخستین هدف صدور کفش بود بیان کرد: با صادرات کفش به صورت کنسرسیوم امروز شاهد بازاریابی خوبی در آفریقا هستیم.
مدیر توسعه خوشه کفش استان قم به برند واحدهای صنعتی اشاره و ابراز کرد: هر یک از واحدهای صنعتی برند خاص خود را دارند که برخی از آنها شناخته شده است ولی با خوشه شدن واحدهای تولیدی کفش، برندی واحد برای آنها ایجاد شد.
انتهای پیام/غ20/د1000