اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان خواستار شد

تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر در مقابل آتش‌سوزی در اصفهان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان گفت: یکی از ضرورت‌های مطرح شده در اصفهان تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر در مقابل آتش‌سوزی در محلات است.

تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر در مقابل آتش‌سوزی در اصفهان

مصطفی بهبهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از ساختمان‌های موجود در سطح شهر ضوابط ایمنی در آنها رعایت نشده است، اظهار کرد: این ساختمان‌ها به میزان بسیاری مورد تهدید حوادث آتش‌نشانی قرار دارند.

وی اضافه کرد: همچنین اصفهان با مشکل تغییر کاربری ساختمان‌ها مواجه است و در بسیاری از موارد کاربری‌های ساختمان‌های موجود در سطح شهر بدون مجوز قانونی تغییر داده می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه تغییر کاربری ساختمان‌ها در بسیاری از موارد خطر آتش‌سوزی در این ساختمان‌ها را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد و این ساختمان‌ها باید در کمیسیون‌های ماده 100 توسط شهرداری و سازمان آتش‌نشانی شناسایی شوند.

وی به ضرورت انجام کارشناسی‌های مورد نیاز در این ساختمان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در صورتی که تهدید حریق در این ساختمان‌ها بالا باشد و رعایت ضوابط ایمنی نیز در آنها ضروری باشد، تمهیدات مورد نیاز برای ساماندهی وضعیت این ساختمان‌ها باید از سوی مسئولان مربوطه به کار گرفته شود.

بهبهانی تاکید کرد: مسئولان در مواجه شدن با چنین وضعیتی یا باید از تغییر کاربری ساختمان‌ها جلوگیری کنند و یا مسائل ایمنی نسبت به این ساختمان‌ها رعایت شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بخش قابل توجهی از منازل مسکونی در محلات اصفهان به ساختمان‌های تجاری تبدیل شده‌اند، افزود: مسئولان باید برای کاهش خطرات و آسیب‌های احتمالی از تغییر کاربری ساختمان‌های مسکونی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به اینکه به صورت معمول در این ساختمان‌ها کالا‌هایی انبار می‌شود که این کالا‌ها استعداد ایجاد حریق را دارند، گفت: این تهدید‌ها باید جدی گرفته شود و یکی از ضرورت‌های مطرح شده در اصفهان تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر در مقابل آتش‌سوزی در محلات است.

بهبهانی اظهار کرد: خطرات و حوادث احتمالی در سطح محلات اصفهان باید شناسایی شود و تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر در مقابل آتش‌سوزی در راستای کاهش وقوع حوادث احتمالی در سطح شهر موثر است.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول