اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گزارش فارس از بازتاب حذف منافقین از فهرست تروریست‌ها در عراق

بغداد «منافقین» را همچنان یک گروهک تروریستی می‌داند

خبرگزاری فارس: شخصیت‌های سیاسی عراق حذف نام منافقین از فهرست تروریست‌ها را در راستای اعمال فشار بر ایران دانستند و تاکید کردند که از نظر بغداد این گروهک همچنان تروریستی است و باید از عراق اخراج شود.

بغداد «منافقین» را همچنان یک گروهک تروریستی می‌داند

به گزارش فارس، واشنگتن جمعه گذشته نام گروهک منافقین را از فهرست سازمانهای تروریستی حذف کرد و به وعده خود برای خوش خدمتی‌های این گروهک تروریستی طی سالهای گذشته عمل کرد. این اقدام با استقبال منافقین و همپیمانان آنها مواجه شد اما مردم عراق و بسیاری از کارشناسان و شخصیت‌های سیاسی این کشور، اعلام کردند که سیاست‌های واشنگتن نمی‌تواند تاثیری بر مواضع آنها بگذارد و این سازمان از نظر مردم عراق و شخصیت‌های سیاسی آن، همچنان تروریستی است.

یک کارشناس عراقی: آمریکا نقش جدیدی برای منافقین در نظر گرفته است

احمد الشریفی کارشناس مسائل راهبردی امور عراقی اقدام واشنگتن مبنی بر حذف نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی را بیانگر در نظر گرفتن نقشی جدید برای عناصر این گروهک در منطقه دانست.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد تصریح کرد: سازمان مجاهدین خلق[منافقین] بخشی از رژیم صدام بود که از سوی آمریکا نیز حمایت می‌شد و آمریکا از این سازمان در راستای منافعش در منطقه و حتی در طول جنگ عراق با کویت بهره‌برداری می‌کرد به ویژه اینکه آمریکا می‌خواهد نقش جدیدی به این گروهک در منطقه دهد.

این کارشناس عراقی در پاسخ به اینکه آیا آمریکا می‌خواهد با حذف نام منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی بر ایران فشار آورد، گفت: نقش گروهک مجاهدین خلق[منافقین] در قبال جمهوری اسلامی ایران بسیار ضعیف شده است و تنها یک نام تبلیغاتی از آن باقی مانده است. اما در گذشته این گروهک نقش زیادی در حملات تروریستی در ایران ایفا کرده و تمام این اقدامات را با حمایت رژیم صدام انجام می‌داد.

شریفی افزود: آمریکا اکنون در پی سازماندهی و بازسازی این گروهک و فعالسازی مجدد آن به عنوان یک برگه فشار علیه ایران است.

یک نماینده پارلمان عراق: هدف واشنگتن در حمایت از منافقین، اعمال فشار بر ایران است

"جمعه العطوانی" عضو فراکسیون همپیمانی ملی عراق در این باره گفت که واشنگتن با حذف نام گروهک منافقین از فهرست سازمان‌های تروریستی به دنبال ایجاد هرج و مرج و اختلافات مذهبی در داخل جمهوری اسلامی ایران است و سرکرده‌های این گروهک پس از اتمام ماموریت‌شان در عراق به سوریه اعزام خواهند شد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بغداد گفت: این بعید نبود که آمریکا نام گروهک مجاهدین خلق را از فهرست سازمان‌های تروریستی حذف کند. زیرا آمریکا همواره از سازمان‌های تروریستی در منطقه به عنوان ابزاری برای پاکسازی و حذف دشمنان خود استفاده می‌کند تا طرح خود را در منطقه که مبتنی بر ایجاد تفرقه و کینه‌های داخلی و طائفه‌ای است، اجرایی کند.

عطوانی افزود: گروهک منافقین یکی از ابزارهای آمریکاست که طی سالهای گذشته از آن استفاده کرده و قرار است در آینده نیز همچنان مورد استفاده قرار گیرد. ترور تعدادی از دیپلمات‌های انگلیسی، حذف فیزیکی تعداد زیادی از دانشمندان ایرانی و دامن زدن به اختلافات و درگیری‌های طائفه‌ای در عراق طی چند سال گذشته تنها بخشی از خوش خدمتی‌های منافقین به آمریکا و منافع آن بوده است.

این نماینده پارلمانی عراق گفت: گروهک مجاهدین خلق که دارای شاخه‌هایی در عراق و عربستان است و سرکرده‌های آن در فرانسه هستند مامور ایجاد هرج و مرج در منطقه ما هستند. فرانسه نیز اکنون از کشوری دموکراتیک به کشوری ناظر و حامی تروریسم تبدیل شده تا در امور سوریه دخالت کند.

وی افزود: تصمیم آمریکا مبنی بر حذف نام منافقین در فهرست سازمان‌های تروریستی برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

مشاور مالکی: بغداد منافقین را همچنان یک سازمان تروریستی می‌داند 

«علی الموسوی» مشاور اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: تصمیم واشنگتن مبنی بر حذف نام گروهک «مجاهدین خلق» از فهرست سازمانهای تروریستی هیچ ارتباطی با ما ندارد و بغداد به اخراج اعضای این گروهک از عراق پایبند است.

وی افزود: ما سازمان مجاهدین خلق را همچنان تروریستی و حضور آن در خاک عراق را غیرقانونی می‌دانیم که باید هرچه سریع‌تر از کشور اخراج شوند. از تمام دولت‌ها نیز می‌خواهیم که با ما همکاری کنند تا از شر این سازمان رهایی یابیم.

موسوی تاکید کرد: قانون اساسی به ما اجازه نمی‌دهد که به سازمانهایی که علیه ملتمان جنایت مرتکب شده‌اند، پناه دهیم. ضمن اینکه وجود این سازمان در خاک عراق، بر روابط ما تاثیر منفی می‌گذارد لذا نمی‌توانیم به آنها در کشور جایی دهیم.

حمایت مجدد نماینده العراقیة از منافقین

«ظافر العانی» یکی از رهبران فهرست العراقیه بار دیگر از گروهک تروریستی «منافقین» حمایت کرد و تصمیم واشنگتن مبنی بر حذف نام این گروهک از فهرست سازمانهای تروریستی را نتیجه طبیعی مبارزه و مقاومت اعضای این گروهک دانست.

وی که ارتباطات مستحکمی با این گروهک تروریستی دارد و حتی از آن حمایت مالی دریافت می‌کند، مدعی شد، حذف نام منافقین از فهرست تروریست‌ها پیروزی عدالت بوده است زیرا این سازمان فداکاری‌های زیادی برای خروج از لایحه تروریسم بین‌المللی انجام داده است. لذا این تصمیم واشنگتن، گشاینده دوران جدیدی در فعالیت‌های مجاهدین خلق است.

عانی ابراز امیدواری کرد که حذف نام منافقین از فهرست سازمانهای تروریستی زمینه‌ساز اعلام پایگاه لیبرتی به عنوان اردوگاهی برای پناهندگان تحت حمایت سازمان ملل شود تا عراق وارد مشکلات جدیدی نشود.

استقبال سرکرده منافقین از حذف نام این گروهک از فهرست تروریست‌ها

به گزارش «اصوات العراق»، «مریم رجوی» سرکرده گروهک تروریستی منافقین از این تصمیم واشنگتن استقبال کرد و گفت که این امر زمینه‌ساز انتقال قدرت به ملت ایران خواهد شد.

وی گفت: من می‌دانم که چنین تصمیمی، دشوار و نیازمند شجاعت سیاسی بود و تصمیمی بود که باید سالها پیش برای از بین بردن موانع فراروی ملت ایران در مسیر مبارزاتشان برای تحقق دموکراسی گرفته می‌شد.

حکیم: تروریسم بازیچه و ابزار آمریکا برای اعمال فشار بر طرف‌های مختلف است 

«عمار الحکیم» رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اعلام کرد: گروهک «مجاهدین خلق» یک گروهک منافق و تروریستی است که عراقی‌ها را آزار داده و دستش به خون این ملت آلوده است و با دشمنان ملت عراق و شبکه‌های تروریستی، همپیمان بوده است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق در همایش فرهنگی و هفتگی عراق تصمیم آمریکا مبنی بر حذف نام این گروهک از فهرست سازمانهای تروریستی را محکوم کرد و گفت که این گروهک قطعا یک سازمان تروریستی است.

وی افزود: این گروهک تمام توان و اطلاعات خود را در خدمت رژیم سابق عراق قرار داده بود و در کنار آن به کشتار مردم عراق می پرداخت. پس از آن نیز اطلاعات خود را در اختیار شبکه‌های تروریستی مختلف قرار داد و از همین راه خسارات مالی و جانی زیادی به ملت عراق وارد آورد.

حکیم تصریح کرد: اگر سازمان مجاهدین خلق[منافقین] تروریستی نیست، پس چه سازمانی تروریستی است؟

وی در ادامه از دوگانگی در سیاست‌های آمریکا و نحوه تعاملش با پرونده منافقین و حذف نام آن از فهرست سازمانهای تروریستی انتقاد کرد.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: مفاهیم خطرناکی مانند تروریسم، تبدیل به بازیچه‌ای در دست سیاست‌های آمریکا و ابزاری برای اعمال فشار بر طرف‌های مختلف شده است.

عمار حکیم از موضع دولت عراق در دفاع از خون عراقی‌ها در قبال گروهک تروریستی منافقین، حمایت کرد و گفت: ما از دولت عراق در دفاع از خون عراقی‌ها و آبرو و شرافت آنها در قبال این سازمان تروریستی حمایت و خط خوردن نام این سازمان از فهرست سازمانهای تروریستی را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول