اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع):

هواپیمای بدون سرنشین شاهد 129 به سیستم شناسایی مجهز شد

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) گفت: سیستم پهباد در گذشته تنها سیستم شناسایی بود ولی هواپیمای شاهد 129 هم‌اکنون به سیستم شناسایی و عملیات تبدیل شد.

هواپیمای بدون سرنشین شاهد 129 به سیستم شناسایی مجهز شد

سردار خسرو عروج در حاشیه سفر به مازندران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در آمل در مورد ویژگی‌های هواپیمای بدون سرنشین شاهد 129 که به تازگی با نسخه‌برداری از هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته جاسوسی آمریکا RQ170 به پرواز درآمد، بیان کرد: سیستم پهباد در گذشته تنها سیستم شناسایی بود ولی هم‌اکنون این هواپیما به سیستم شناسایی و عملیات تبدیل شده است.

وی با اعلام اینکه این هواپیما که به تازگی با استفاده از دانش داخلی پیشرفت داده شد، افزود: هواپیمای شاهد که به تازگی رونمایی شد اگر در مکانی دشمن را تشخیص دهد به آن حمله می‌کند البته این سیستم از سیستم‌هایی است با موضوع‌هایی که در حواشی مرز داریم مقابله می‌کند.

* دشمن از روحیه ایثارگری و کیفیت نیروی انسانی ما می‌ترسد

جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با اشاره به اینکه پروازهای این نوع هواپیماها در دنیا محدود بوده و آنها محدودیت پرواز دارند، گفت: ولی هواپیمای بدون سرنشین شاهد 129 ساخته دانش ایرانیان وضعیت‌اش به گونه‌ای است که قدرت مقابله داشته و توان رزمی ما را در حواشی مرزها و حتی برخی از نقاطی که کمپ‌های عملیاتی دشمن مستقر است، بالا می‌برد.

عروج با اعلام اینکه دشمن از روحیه ایثارگری و توان رزمی ما می‌ترسد، بیان کرد: آنها از سلاح‌های ما کمتر هراس دارند بلکه از فرهنگ پیروزی خون بر شمشیر و اعتقاد راسخ ما نسبت به مکتب اهل بیت می‌ترسند و از کیفی بودن نیروهای انسانی ما وحشت دارند.

وی حالت مقابله ما به لحاظ فیزیکی را بسیار بالا دانست و گفت: در جنگ تحمیلی نیز پیروزی‌های ما از درون و روحیات جهادی ما بوده است.

* توهین و اهانت استکبارگران همانند دیگر توطئه‌های استکبار خنثی می‌شود

عروج در بخش دیگری از گفت‌وگو با فارس در مورد توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم یادآور شد: چون جهان‌بینی ما یک جهان‌بینی محکمی نسبت به دیگر مواردی است که در عالم هستی می‌گذرد توهین و اهانت استکبارگران همانند دیگر توطئه‌ها خنثی می‌شود.

جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) با اعلام اینکه اسلام‌هراسی استکبار هیچ تاثیر منفی بر روی مسلمین و شیعیان ندارد، اضافه کرد: آنها هم‌اکنون چاره‌ای جز این راه ندارند که با اهانت به اهل بیت و معصومین جنگ روانی دیگری را در دنیا به راه بیاندازند تا بتوانند کارهای خود را انجام دهند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول