اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت:

فیلمسازان روحیه حماسی را در جامعه گسترش دهند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت گفت: روحیه حماسی همیشه باید در جامعه باشد، زیرا دشمن همیشه حضور دارد و فیلمسازان باید این روحیه را در جامعه پمپاژ کنند.

فیلمسازان روحیه حماسی را در جامعه گسترش دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد جباری شامگاه پنجشنبه در نشست تخصصی بازتعریف سینمای دفاع مقدس دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در کرمان اظهار داشت: دفاع مقدس آغاز مقاومت مردمی ما است.

وی عنوان کرد: با توجه به مسائل داخلی و خارجی که روی می‌داد باید دفاع مقدس را به صورت مجدد تعریف کنیم به تبع آن سینمای دفاع مقدس تعریف شود.

جباری با اشاره به سخن امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه "دفاع همچنان باقی است" ابراز داشت: اصل دفاع مقدس موضوعی است که ممکن است در دوره‌های مختلف به شکل‌های متفاوت وجود داشته باشد.

وی اذعان داشت: هجمه و حمله دشمن به ما متفاوت است که باید بر اساس آن خود را هماهنگ کنیم.

جباری افزود: اکنون جنگ دشمن با ما به صورت نظامی نیست، بلکه جنگ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر به موضوع دفاع به این شکل نگاه کنیم این دفاع برای ما مقدس است.

جباری با اشاره به اینکه سینمای دفاع مقدس در شرایط مختلف، متغیر است، ابراز داشت: اهمیت کار فرهنگی به ویژه در حوزه سینمایی بیش از گذشته است و ما باید مراقب باشیم که افراد جامعه از چه طریقی مورد هجمه قرار می‌گیرند.

این مسئول تصریح کرد: فیلم‌هایی با موضوع بصیرت و بالابردن روحیه دفاعی مردم در عرصه‌های مختلف در حوزه فیلم‌های دفاع مقدس قرار می‌گیرند.

جباری بیان داشت: فیلمی که بتواند مردم را در برابر تهدیدات دشمن در صحنه و آماده نگه دارد و در رسیدن به اهداف متعالی نظام تلاش کند، مؤلفه‌های ویژه خودش را دارد.

وی وظیفه حوزه سینمایی ما در امروز را سخت‌تر از دیروز دانست و اظهار داشت: ما باید موشکافانه‌تر، پژوهش‌محور، عالمانه‌تر و عمیق‌تر به این عرصه ورود پیدا کنیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت اذعان داشت: روحیه حماسی همیشه باید در جامعه باشد، زیرا دشمن همیشه حضور دارد و فیلمسازان باید این روحیه را در جامعه پمپاژ کنند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول