اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به همایش نکوداشت شیخ محمدتقی آملی مطرح کرد

رویاهای صادقانه شیخ محمدتقی آملی درباره دشمن اصلی انسان

خبرگزاری فارس: آیت‌الله عبدالله جوادی آملی گفت: شیخ محمد تقی آملی در رویاهای صادقانه خود به خوبی درک کرده بود که دشمن اصلی انسان خود انسان است و این را به کرات بیان می‌کردند.

رویاهای صادقانه شیخ محمدتقی آملی درباره دشمن اصلی انسان

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در پیامی که صورت ویدئو کنفرانس به همایش نکوداشت علامه شیخ محمدتقی آملی که در دانشگاه شمال آمل در حال برگزاری است ارسال کرده است، بیان کرد:  حضور این عالم بزرگ در سه جهاد اصغر، جهاد اکبر و جهاد اوسط نشان از وارستگی این عالم بزرگ آملی دارد.

وی با بیان اینکه ایشان در اوایل عمر در خدمت والد بزرگوارشان در جریان مشروطه حضور داشتند، افزود: ایشان توانستند در سنین جوانی این رنج را در کنار پدرشان تحمل کنند.

جوادی آملی اعلام کرد: ایشان آن سانحه سنگین را پشت سر گذاشتند و از نزدیک در جریان مشروطه قرار داشتند به همین دلیل در جریان پیروزی انقلاب اسلامی به همراه مراجع دیگر از حامیان امام راحل به شمار می‌رفتند.

وی تصریح کرد: مدتی که پدر ایشان در تبعید بود وظیفه سنگین عائله را بر عهده داشتند و در کنار آن جهاد فکری را نیز انجام می‌دادند که بخشی از آن در خدمت پدر سپری شده بود.

این عالم بزرگ جهان اسلام بیان داشت: ایشان فقه‎، اصول، و منطق را هم در کنار پدر و هم از مراجع تهران فراگرفته بود.

وی ادامه داد: ایشان ضمن جهاد اخلاقی به جهاد اکبر که مجادله میان نفس و عقل است نیز تلاش می‌کرد به همین دلیل ایشان در سه جهاد پیروزمندانه حاضر شده بود.

جوادی آملی بیان کرد: علامه شیخ آملی اخلاق و عرفان نظری را نزد اساتید فراگرفته بود ما در اخلاق و عرفان عملی برای خود ره‌توشه‌ای نیز برگزیده بود.

وی افزود: در اخلاق تلاش می‌کرد ضمن تامین ره‌توشه‌ای برای خود با تقوا باشد و مسائل اخلاقی را رعایت کند.

این عالم بزرگ با اشاره به رویاهای صادقانه شیخ محمدتقی آملی گفت:  ایشان به درستی درک کرده بود که انسان جز خودش دشمن دیگری ندارد و تبعیت از نفس است که  انسان را به نابودی می‌کشاند.

انتهای‌پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول