اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور اندیشمندان کشوری و استانی‎‎‎‎:

همایش ملی علامه شیخ محمدتقی آملی آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: با حضور استاندار مازندران و اندیشمندان کشوری و استانی، نخستین همایش نکوداشت ملی علامه شیخ محمدتقی آملی در دانشگاه شمال آمل آغاز به کار کرد.

همایش ملی علامه شیخ محمدتقی آملی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، مدیر بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا پیش از ظهر امروز در آغاز همایش نکوداشت علامه شیخ محمدتقی آملی با اشاره به اینکه اخلاق پیرایش از آلودگی‌ها و آرایش به نیکی‌ها و راهیابی به اندیشه‌های صحیح است، تصریح کرد: جریانات اخلاقی و نهادهایی که در صحنه انسانی نقش ایفا می‌کنند مورد تاکید همه بزرگان هستند.

حجت‌السلام و المسلمین مرتضی واعظ جوادی آملی با بیان اینکه جامعه ما از باور و اعتقاد و معرفت بالایی برخوردار است، اظهار داشت: بهترین و عالی‌ترین جلوه‌های اعتقادی اعم از توصیه های رسالت و معاد در جامعه ما به درستی شناخته شده است.

وی با اعلام اینکه آنچه در جامعه ما کمبود محسوب می‌شود صداقت است، افزود: این کمبود گاهی اوقات آنقدر جامعه را شکننده می‌کند که اخلاقیات را در ورطه دیگری قرار می‌دهد.

فرزند آیت‌الله جوادی آملی با اشاره به اینکه آنچه مجتمع انسانی ما از کاهش آن رنج می‌برد کاهش تحمل و صبر است، بیان کرد: کمبود عفو و گذشت در مراودات اقتصادی و سیاسی از شاخصه‌هایی است که جامعه اخلاق‌مدار به آن نیاز دارد.

وی با تاکید بر اینکه آثار علمی و مجاهدت‌های بزرگانی چون شیخ محمدتقی آملی برای جامعه ناشناخته است، افزود: مردان با همت و غیوری که در دوران‌های سخت و تاریک تاریخی چراغ راه مردم و جوامع بودند.

مدیر بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به اینکه علامه شیخ محمدتقی آملی از نادرترین دانشمندانی است که با فراگیری علوم گوناگون در اجتهاد به درجه رفیعی نائل شده بود، بیان داشت: روش اخلاقی و نشر رفتاری او به گونه‌ای بود که با دانش او مطابقت داشت و عمل او علمش را تقدیر می‌کرد.

به گزارش فارس‎، این همایش از صبح امروز آغاز شده و تا نوبت عصر سخنرانی‌هایی در بیان مقام این دانشمند بزرگ آملی صورت می‌گیرد.

انتهای‌پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول