اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اواخر هفته آینده صورت می گیرد

تحویل واحدهای مسکونی ساخته شده در مناطق زلزله‌زده تبریز

خبرگزاری فارس: فرماندار تبریز گفت: تا اواخر هفته آینده تعدادی از واحدهای مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده تبریز به صاحبان آنان تحویل داده می‌شود.

تحویل واحدهای مسکونی ساخته شده در مناطق زلزله‌زده تبریز

محمود چمنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: با توجه به فعالیت‌های که بنیاد مسکن، بخشداری و سایر ارگان‌های مربوطه در مناطق زلزله تبریز انجام می‌دهند تا اواخر هفته آینده تعدادی از واحدهای مسکونی بازسازی شده به صاحبان آنان تحویل داده می‌شود.

وی افزود: مشکل قابل محسوس در مناطق زلزله‌زده تبریز در بخش تامین مصالح است که باید روند رو به رشدی گیرد.

وی با اشاره به اینکه انتقال مصالح ارسالی نیز به تعدادی از روستاها به سختی انجام می‌گیرد، گفت: یک هزار و 340 خانوار در روستاهای اطراف تبریز در اثر زلزله 6.2 ‌ریشتری 21 مرداد مسکن خود را از دست داده‌اند.

فرماندار تبریز اظهار کرد: در اثر این حادثه طبیعی 20 روستا از توابع شهرستان تبریز دچار تخریب شده‌اند و ساکنان آنها اکنون فاقد مسکن مطمئن بوده و نیاز به مسکن دارند.

چمنی گفت: در اثر این زلزله 737 واحد مسکونی در این روستاها 100 درصد و 603 واحد نیز تا 60 درصد آسیب دیده‌اند.

چمنی خاطرنشان کرد: بسیاری از واحدهای مسکونی تخریب شده در دهستان «اسپیران»، پس از اتمام آواربرداری و پی‌کنی، طبق نقشه ارائه شده از طرف کارشناسان بنیاد مسکن، بتن‌ریزی و اسکلت‌بندی شده و هم اکنون سقف‌های مستحکم و مقاوم در این روستاها مشاهده می شود.

وی با تأکید بر افزایش سرعت عملیات عمرانی در این روستاها، اظهار کرد: با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی اعم از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهاد کشاورزی، بخشداری و مشارکت جدی روستائیان و توجه به اصل مدیریت زمان در این مرحله، باید قبل از فرارسیدن فصل سرما، واحدهای مسکونی روستائیان و سرپناه امن برای دام‌ها، آماده و در اختیار مردم حادثه دیده قرار گیرد.

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول