اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس:

بخش دریایی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به تولید می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: بخش پالایشگاهی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی بعید است که زمستان امسال به بهره‌برداری برسد ولی بخش دریایی آنها به تولید خواهد رسید.

بخش دریایی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به تولید می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی نفت و گاز پارس، موسی سوری اظهار داشت: تکمیل به موقع فازهای در دست اجرا از اولویت‌های صنعت نفت است و برای این مهم نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از انتقال گاز تولیدی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به پالایشگاه فازهای 15 و 16 با هدف تامین به موقع سوخت زمستانی خبر داد و افزود: سکوی فاز 17A به تازگی از یارد خرمشهر بارگیری شده و تولید گاز در زمستان از ردیف نخست فازهای 17 و 18 پارس جنوبی آغاز می‌شود.

سوری تصریح کرد: بخش پالایشگاهی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی بعید است که زمستان امسال به بهره‌برداری برسد ولی بخش دریایی آنها به تولید خواهد رسید.

وی اذعان داشت: بخش خشکی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی امسال وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل نفت و گاز پارس گفت: برای راه‌اندازی پالایشگاه این دو فاز از گاز فازهای 6 تا 8 پارس جنوبی استفاده و پس از آن گاز تولیدی فازهای 17 و 18 به این پالایشگاه منتقل می‌شود.

سوری یادآور شد: یک ردیف فاز 12 نیز امسال در دو بخش خشکی و دریا به بهره‌برداری می‌رسد که با رسیدن کالاهای باقی مانده، این طرح به طور کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به روند اجرای فازهای در دست اجرا گفت: در فازهای 20 و 21 در بخش فراساحل 50 درصد و در بخش خشکی 43 درصد پیشرفت کار داریم.

سوری بیان داشت: همچنین در بخش دریایی فاز 12 شاهد پیشرفت 84 درصدی هستیم و فازهای 17 و 18 نیز بخش فراساحل جلوتر از بخش خشکی در حال اجراست.

وی با تاکید بر وارد مدار شدن فازهای یاد شده درباره روند تامین سوخت زمستانی در کشور گفت: با آماده‌سازی پالایشگاه این فازها مشکلی برای تامین گاز زمستانی کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول