اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه اول پارس جنوبی خبر داد

پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی فاز یک پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه اول پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی بدون حادثه و با موفقیت کامل در کمترین فاصله زمانی پایان یافت.

پایان موفقیت‌آمیز تعمیرات اساسی فاز یک پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه حسن اسعدی پیش از ظهر امروز در بازدید از پالایشگاه فاز یک پارس جنوبی اظهار داشت: مجتمع گاز پارس جنوبی از مناطق مهم در تامین گاز کشور است و در سال تولید ملی از همه توان و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت تولید و کیفیت‌ بخشیدن به امور استفاده می‌کنیم.

وی افزود: تعمیرات اساسی از اقدامات مهم در هر پالایشگاه است و امسال با جدیت شاهد انجام این مهم در فازهای مختلف پارس جنوبی بودیم.

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه اول از پایان موفقیت‌آمیز و بدون حادثه تعمیرات اساسی فاز یک خبر داد و خاطر نشان کرد: به یاری خداوند متعال و تلاش بی‌وقفه و نظارت همه جانبه‌ همه‌ همکاران درگیر، تعمیرات اساسی پالایشگاه اول مطابق برنامه‌ی زمان‌بندی و بدون هیچ‌گونه حادثه‌ ناتوان‌کننده و حتی قابل ثبتی به پایان رسید و پالایشگاه با ظرفیت کامل در مدار تولید قرار گرفت.

اسعدی تصریح کرد: پروژه‌ تعمیرات اساسی پالایشگاه از تاریخ 31 مرداد ماه آغاز شده بود که در این بازه، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، کارهای مهمی اعم از درخواست‌های بازرسی فنی برای بازدید دوره‌ای تجهیزات، درخواست‌های بهره‌برداری برای تعویض کاتالیست‌ها و مولکولارسیو‌ها و رفع نواقص، پروژه‌ها و اقدام‌های اصلاحی مهندسی و تعمیرات پیشگیرانه در واحد‌های بهره‌برداری پالایشگاه اول شامل واحد‌های پالایش، آب برق و بخار و تاسیسات مشترک انجام شد.

وی افزود: بازرسی و بازدید دوره‌ای از برج‌های جذب و احیای واحد‌های شیرین‌سازی، مبدل‌ها، بویلرها، کوره‌ها و تست‌های ضخامت‌سنجی تجهیزات، تعمیر مشعل پالایشگاه با در نظر گرفتن تمهیدات ایمنی و عملیاتی مطابق مفاد ارزیابی ریسک انجام شده، تعمیرات پیشگیرانه‌ سه ساله‌ کمپرسور پروپان واحد تنظیم نقطه‌ شبنم گاز شماره‌ 1 توسط تیم تعمیرات ماشینری پالایشگاه برای اولین بار در مجتمع و هم‌چنین تعمیرات پیش‌گیرانه‌ سه ساله‌ چهار دستگاه کمپرسور صادرات به انضمام تعمیرات پیشگیرانه یک ‌ساله‌ دیگر کمپرسورها از جمله پروژه‌هایی است که انجام گرفته است.

اسعدی با اشاره به دیگر کارهای انجام شده در بازه‌ تعمیرات اساسی خاطر نشان ساخت: برنامه‌نویسی و ایجاد قابلیت جدید در لاجیک سیستم کنترل بسترهای واحد مرکاپتان‌زدایی بر اساس آرایش جدید تعویض بستر‌ها، تعویض مولکولارسیو 8 بستر واحدهای مرکاپتان‌زدایی و 2 بستر اول واحدهای بازیافت گوگرد، انجام تعمیرات پیشگیرانه و بازدیدهای دوره‌ای از UPS ها، ترانسفورماتورها، کلیدها و رله‌های حفاظتی در 8 ایستگاه برق پالایشگاه، انجام تعمیرات پیشگیرانه و بازدیدهای دوره‌ای از ادوات ابزار دقیق و پنل‌های سیستم‌های کنترل نیز از جمله این اقدامات است.

وی یادآور شد: پروژه‌ها و اقدام‌های اصلاحی مهندسی شامل نصب کلیدهای پروژه‌ برق پشتیبان، اخذ انشعاب‌های پروژه‌ بودارکننده، نصب ترانسمیترهای فشار روی خروجی کمپرسورهای صادرات به منظور آمادگی برای پیاده‌سازی استاندارد AGA3 برای موازنه‌ جرم پالایشگاه، نصب دو عدد کوپن‌خوردگی روی مسیرهای بویلرها و انجام تعمیرات تجهیزات آب‌رسانی پالایشگاه‌ها که به تناسب برنامه‌ تعمیرات اساسی هر پالایشگاه انجام می‌شود نیز در این مجموعه انجام گرفت.

اسعدی گفت: انجام تعمیرات روی فایر تیوب کوره مرکاپتان‌زدایی شماره‌ 1، تعمیر مشعل و محافظ شعله گودال سوزا و تعمیر شیرهای سایز بالا، کالیبراسیون شیرهای اطمینان از موارد بارز کارگاه مرکزی نیز آخرین اقدام مهم در تعمیرات اساسی پالایشگاه اول است که با موفقیت انجام گرفت.

سرپرست بهره‌برداری پالایشگاه اول خاطر نشان کرد: بی‌شک این مهم با برنامه‌ریزی، مشارکت و هم‌دلی همه‌ گروه‌های مرتبط با تعمیرات اساسی اعم از تعمیرات (گروه‌های مختلف مکانیک، برق و ابزار دقیق)، برنامه‌ریزی، بازرسی فنی، ایمنی و آتش‌نشانی، بهره‌برداری، مهندسی و خدمات فنی، کالا و تدارکات، حمل و نقل و واحدهای پشتیبانی در راستای تحقق خط مشی سازمانی و حفظ پایداری تولید در زمستان پیش رو محقق شده که لازم است از زحمات بی‌شائبه‌ همه‌ این عزیزان اعم از نیروهای رسمی و پیمان‌کاری تقدیر کنیم.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول