اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشکده‌ علوم سیاسی سپاه پاسداران:

50 کشور جهان در جنگ به طور مستقیم از صدام حمایت کردند

خبرگزاری فارس: استاد دانشکده علوم سیاسی سپاه پاسداران گفت: 50 کشور جهان در جنگ به طور مستقیم از صدام حمایت کردند و با این وجود انقلاب اسلامی ایران در دوران جنگ پیروز میدان شد.

50 کشور جهان در جنگ به طور مستقیم از صدام حمایت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه محمد فرزندی شامگاه سه‌شنبه در مراسم ویژه هفته‌ دفاع مقدس در پارس جنوبی اظهار داشت: دفاع مقدس از مقاطع مهم در تاریخ انقلاب است و موجب سربلندی ایران اسلامی شد.

وی افزود: ما باید از این جمله‌ شهید مدرس وام بگیریم که دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ما و اگر این جمله را در ارتباط با مکتب سیاسی امام(ره) بررسی کنیم، می‌بینیم که ایشان همیشه این مسئله را سرلوحه قرار داده بودند. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: در مکتب امام(ره) همیشه نقش مردم در همه‌ تحولات، نقش اساسی دین و جهان‌شمولی انقلاب اصل و اساس بوده و امروز نمود آن را در بیداری اسلامی مردم جهان عرب و منطقه‌ می‌بینیم.

فرزندی خاطر نشان کرد: هشت سال دفاع مقدس ما باعث شد که همان‌طور که امام(ره) فرمودند، انقلاب ما بهتر و بیشتر به جهان صادر شود؛ آن هم در حالی‌ که در زمان جنگ 50 کشور جهان به‌طور مستقیم حامی صدام بودند.

وی اضافه کرد: فقط چند مثال جزیی می‌زنم تا موضوع بیشتر باز شود؛ آمریکا در ابتدای جنگ گفت که مستقیما از صدام حمایت نمی‌کنم، ولی امام(ره) از همان اول گفتند صدام یک دیوانه است که مهره‌ آمریکاست و بعد با لو رفتن پایگاه‌های آمریکا در عراق و مصر معلوم شد که همین‌طور بوده است.

ستاد دانشکده‌ علوم سیاسی سپاه پاسداران بیان کرد: در کربلای 4 و 5 شوروی 150 تانک در اختیار عراق قرار داد؛ فرانسوی‌ها نخستین هواپیماهای دور پرواز خود را به عراق دادند و آلمانی‌ها در حوزه‌ شیمیایی و هسته‌ای هم سلاح و هم تکنولوژی‌اش را به عراق دادند.

این جانباز هشت سال دفاع مقدس با اشاره به کمک‌های کشورهای عربی منطقه به عراق گفت: کویت، امارات و عربستان هر سه با هم 80 میلیارد دلار به صدام کمک کردند در حالی ‌که ما در دوران جنگ سالانه فقط 7 میلیارد دلار درآمد داشتیم و این در مقام قیاس نشان می‌دهد که ما در مقابل آن‌ها در چه وضعی بودیم و تنها با ایستادگی و جهاد و تلاش بود که در برابر این‌ها ایستادیم و پیروز شدیم.

فرزندی در زمینه پیام امام(ره) برای صدور انقلاب به تمام جهان عنوان کرد: امام(ره) فرمود ما نباید به رؤیای سردار مفلوک قادسیه بی‌توجه باشیم که می‌خواست رهبر دنیای عرب و منطقه باشد؛ ما باید به فکر صدور انقلاب‌مان به هر قیمتی باشیم و جلوی این مفلوک را بگیریم.

وی اذعان داشت: امام(ره) همیشه می‌فرمودند ما به دنبال صادر کردن انقلاب‌مان با جنگ و اسلحه نیستیم، ما می‌خواهیم انقلاب را با حفظ عزت و استقلال به جهان صادر کنیم و همان‌طور که دیدیم ما انقلاب‌مان را در جنگ به جهان صادر کردیم نه با جنگ.

ستاد دانشکده‌ علوم سیاسی سپاه پاسداران یادآور شد: امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد و با رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری روزبه‌روز شاهد اقتدار بیشتر هستیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول