اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ایمنی شرکت نفت و گاز پارس خبر داد

برپایی همایش روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی در عسلویه

خبرگزاری فارس: مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس گفت: همایش گرامیدشت روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی توسط شرکت نفت و گاز پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار می‌شود.

برپایی همایش روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی در عسلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه مظاهر انصاری ظهر امروز در نشست هماهنگی هفته ایمنی در عسلویه اظهار داشت: رعایت مسایل ایمنی و زیست‌محیطی در تمام محیط‌ها اهمیت دارد و به ویژه این امر در مناطق عملیاتی بسیار اهمیت دارد.

وی از برپایی همایش گرامیداشت روز ایمنی و آتش‌نشانی در عسلویه خبر داد و افزود: به مناسبت هفتم مهر، روز ملی ایمنی و آتش‌نشانی در ایران، همایش گرامیداشت ایمنی و آتش‌نشانی توسط شرکت نفت و گاز پارس در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برگزار می‌شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس در تشریح این همایش خاطر نشان کرد: در این همایش که با هدف ارایه گزارش عملکرد یک سال گذشته بخش‌های ایمنی، بهداشت و محیط زیست طرح‌های منطقه پارس جنوبی برگزار می‌شود، ابعاد اجرایی مقررات ایمنی در پروژه‌های بزرگ پارس جنوبی مورد نقد، بررسی و واکاوی قرار خواهد گرفت.

انصاری عنوان کرد: در این همایش به منظور معرفی الگوهای برتر و روش‌های کارآمد در پیگیری الزامات ایمنی توسعه طرح‌ها، از مدیران و کارشناسان برتر ایمنی و آتش‌نشانی و شرکت‌های فعال حاضر در مراحل مختلف توسعه این میدان گازی با اهدای تندیس، لوح سپاس و جوایز ویژه تقدیر خواهد شد.

وی افزود: شرکت نفت و گاز پارس با عنایت به چشم‌انداز شرکت و با توجه به نقش کارفرمایی و نظارتی خود با محور قرار دادن شاخص‌های عملکردی ترسیم شده در سند راهبردی ایمنی، چشم‌انداز حرکت خود را به سوی ایجاد شرکتی خلاق در این حوزه ترسیم کرده است.

این مسئول بیان کرد: در این همایش که با حضور مدیران طرح‌ها و کارشناسان عالی ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت ملی نفت ایران و پیمانکاران حاضر در کنسرسیوم‌های توسعه دهنده فازها همراه خواهد بود، مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس و شماری از مدیران حوزه ایمنی، آتش‌نشانی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

انصاری با اشاره به آغاز دور جدیدی از مراحل توسعه فازهای پارس جنوبی با همکاری شرکت‌ها و پیمانکاران ایرانی در سال‌های اخیر از تدوین دستورالعمل‌های بومی‌سازی شده ایمنی به منظور ایجاد یکپارچگی در طرح‌های پارس جنوبی خبر داد و گفت: بسته نهایی این دستورالعمل به زودی آماده و به منظور اجرا به مدیریت فازهای در دست ساخت ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه هر یک از شرکت‌های نفتی دارای دستورالعمل‌های خاص خود هستند افزود: با افزایش سهم حضور شرکت‌های نفتی ایرانی در طرح‌های پارس جنوبی، دستورالعمل‌های بومی‌سازی جدید جایگزین مدل‌های عملکردی شرکت‌های خارجی خواهد شد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت نفت و گاز پارس همچنین از تشکیل کمیته ایمنی (HSE) پیش‌راه‌اندازی طرح توسعه فازهای 15 و 16 و نیز 17 و 18 پارس جنوبی به منظور مشارکت با کارگروه راه‌اندازی طرح‌ها خبر داد و گفت: در این کمیته با بهره‌گیری از دستورالعمل‌های پیش‌راه‌اندازی طرح‌ها، عمده‌ترین اجزای طرح‌ها به منظور کنترل عملکردها و ارتقای سطح ایمنی مورد بازرسی مجدد قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول