اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور آشنایی بیشتر کودکان با دفاع مقدس

مسابقه استانی چشمه‌های ایثار در سنندج برگزار شد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته دفاع مقدس مسابقه استانی نقاشی و ادبی با عنوان چشمه‌های ایثار صبح امروز در سنندج برگزار شد.

مسابقه استانی چشمه‌های ایثار در سنندج برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان پیش از ظهر امروز در این مراسم با بیان اینکه ایام دفاع مقدس از برگ‌های زرین تاریخ کشورمان است بر تجلیل و تکریم از شهدا، جانبازان و ایثارگران که پرچم استقلال، عزت و سربلندی ایران اسلامی را به اهتزاز در آورده‌اند، تاکید کرد.

سهیلا شیخی گفت: امروز اگر کشور ما حرفی برای گفتن دارد و نگاه جهان به ایران معطوف و عزت و اقتداری در جهان پیدا شده به برکت این دفاع مقدس و از ثمره آن دوران پرافتخار است و امروز حداقل وظیفه ما به عنوان خدمت‌گزاران به این نظام مقدس این است که از زحمات، رشادت‌ها و ایثارگری‌های آن جوانان پاک که قطره قطره خون‌هایشان در راه دفاع از کشور ریخته شد، تجلیل و پاسداشت نماییم.

شیخی هدف از برگزاری این مسابقات و برنامه‌های دیگر را توجه و تلاش کودکان و نوجوانان برای خلق آثار هنری با موضوع دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد شهیدان و دلاورمردی رزمندگان اسلام عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: نسل کودک و نوجوان نیازمند آشنایی بیشتر با فرهنگ دفاع مقدس است و این ایام بهانه خوبی است تا کودکان و نوجوانان با ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ملت ایران آشنا شوند.

مدیر کانون استان کردستان عنوان کرد: ده‌ها کودک و نوجوان کردستان با شرکت در این مسابقه صحنه‌های زیبایی از ایثار، مقاومت، شهادت رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را به تصویر کشیدند.

شیخی با اشاره به دیگر برنامه اجرایی مراکز کانون در هفته دفاع مقدس افزود: یادآوری رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به صورت بیان خاطره و قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های مرکز استان در هفته دفاع مقدس بود.

وی افزود: اعضاء و مربیان مرکز بیجار نیز در این هفته برنامه‌های متنوعی از جمله معرفی سری کتاب‌های «خاطرات جنگ»، معرفی شخصیت دو تن از شهدای بیجار به نام‌های شهید دکتر علی‌اکبر عرب‌زاده و دکتر مصطفی رستم‌پور، تهیه کار دیواری در ارتباط با هشت سال دفاع مقدس و تهیه ماکت از مزار شهدای بیجار گروس داشتند.

به گفته شیخی در مرکز سریش‌آباد اعضای نوجوان دختر مرکز نقاشی دیواری که با نمادهای دفاع مقدس مانند گل لاله و سیم خاردار و کبوتر و رنگ سرخ آذین بسته شده بود را اجرا کردند و همچنین خوشنویسی با موضوع جمله‌هایی از دفاع مقدس و معرفی کتاب آوای پرستوها به صورت دیواری با هدف آشنایی اعضا با ادبیات مقاومت و جنگ اجرا شد.

وی همچنین گفت: مراکز فرهنگی هنری کانون در شهرهای سقز، کامیاران، حسن‌آباد یاسوکند، مریوان و دهگلان نیز همپای سایر مراکز استان کردستان در هفته دفاع مقدس به اجرای برنامه پرداختند.

در پایان این مسابقه در دو بخش کودک و نوجوان از شش نفر از برگزیدگان با اهدای جوایزی تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول