اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

استقبال اسرائیل و آیپک از قطعنامه ضدایرانی مجلس سنای آمریکا

خبرگزاری فارس: سخنگوی کابینه اسرائیل و لابی صهیونیستی آیپک از قطعنامه مجلس سنای آمریکا که در آن برای ظرفیت هسته‌ای ایران، خط قرمز تعیین کرده، استقبال کردند.

استقبال اسرائیل و آیپک از قطعنامه ضدایرانی مجلس سنای آمریکا

به گزارش فارس، به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، در قطعنامه غیرالزام‌آور مجلس سنا که سناتورهایی نظیر «باب کیسی»، «لیندسی گراهام» و «جوزف لیبرمن» آن را ارائه کرده‌اند، آمده: این به نفع آمریکاست که مانع دستیابی ایران به ظرفیت تسلیحات هسته‌ای شود.

در این قطعنامه همچنین بیان شده، کنگره در رد سیاستی که بازدارندگی را به عنوان گزینه‌ای برای پاسخ به تهدید هسته‌ای ایران قلمداد می‌کند، با رئیس جمهور همراه است.

جروزالم پست نوشت: لحن این قطعنامه که درباره ظرفیت هسته‌ای سخن گفته و نه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای، با خطوط قرمز اسرائیل هماهنگی دارد و حتی فراتر از خطوط قرمز دولت اوباماست که خط قرمزی را درباره دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای تعیین کرده است.

به نوشته این روزنامه، یکی از بزرگترین اختلافات میان تل‌آویو و واشنگتن در ماه‌‌های اخیر درباره جدول زمانی فعالیت‌ هسته‌ای ایران است به این معنا که اسرائیل اصرار دارد، ایران باید پیش از تصمیم‌گیری برای ساخت بمب اتمی متوقف شود، در حالی که آمریکا تاکید می‌کند زمان اقدام برای متوقف کردن ایران لحظه‌ای است که این کشور برای ساخت بمب تصمیم سیاسی اتخاذ می‌کند.

به خاطر تصویب این قطعنامه غیرالزام‌آور بود که سخنگوی بنیامین نتانیاهو از کنگره به علت حمایت از اسرائیل استقبال کرد و گفت: رای به این قطعنامه نشانه حمایت از تاکید نخست وزیر اسرائیل بر این موضوع است که مسئله ایران هسته‌ای، موضوعی حزبی نیست و همه مردم آزاد باید نگران آن باشند.

علاوه بر سخنگوی نتانیاهو، کمیته روابط عمومی اسرائیل و آمریکا مشهور به آیپک نیز از تصویب این قطعنامه استقبال و اعلام کرد:‌ آیپک از سنا به خاطر رد سیاست بازدارندگی در قبال ظرفیت تسلیحات هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و خواستار افزایش تحریم‌ها علیه این کشور است.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول