اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

معضلات اجتماعی منطقه «مادوان» نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد گفت: بیشترین معضلات اجتماعی شهر یاسوج مربوط به منطقه مادوان است.

معضلات اجتماعی منطقه «مادوان» نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگی، اجتماعی که با هدف ساماندهی کودکان خیابانی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از مهم‌ترین راه‌های مؤثر در کنترل بزهکاری جوانان ایجاد اشتغال و انجام کار‌ها‌ی فرهنگی، اجتماعی و ریشه‌ای است.

فرماندار بویراحمد به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه جامعه اشاره کرد، گفت: باید همه مسئولان فرهنگی با انجام اقدامات پیشگیرانه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی زمینه کاهش جرائم و ناهنجاری‌ها و بزهکاری‌ها اجتماعی را فراهم کنند.

الفونه تحکیم بنیان خانواده‌ها را زمینه‌ساز مقابله با ناهنجار‌ی‌ها و بزهکاری‌های اجتماعی دانست، بیان کرد: تحکیم و تعالی بنیاد خانواده از مهمترین دستورات دینی ما و اولین گام در توسعه نشاط اجتماعی است.

فرماندار بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم ساماندهی کودکان خیابانی و کودکان کار اشاره و بر ضرورت همکاری دستگاه‌های مسئول از جمله بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش، هلال احمر در شناسایی این دسته از کودکان و ساماندهی آنان طبق قانون تاکید کرد.

وی افزود: طبق گزارشات ارسالی به فرمانداری کودکان خیابانی شهر یاسوج در سنین بین 12 تا 15 سال قرار دارند و اغلب بومی منطقه هستند و در خانواده‌های بدسرپرست و دچار مشکلات خانوادگی رشد یافته‌اند و این معضل اجتماعی در منطقه مادوان مشهود است.

الفونه گفت: با توجه به الزامات قانونی موجود، بهزیستی به عنوان یک مرجع رسمی در امر ساماندهی کودکان خیابانی فعال است، بقیه ادارات و دستگاهای ذی‌ربط ملزم به همکاری با بهزیستی می‌باشند.

فرماندار بویراحمد تاکید کرد: بهزیستی بویراحمد نسبت به تشکیل کمیته‌ای تخصصی از کارشناسان خبره ادارات و نهادها، جهت شناسایی و ارائه راه‌کارهای تخصصی در خصوص مشکلات و مسائل اجتماعی در سطح این شهرستان اقدام کند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول