اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ارشد نظامی فارس و کهگیلویه و بویراحمد:

مصالح ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم

خبرگزاری فارس: فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شرایط جنگ نرم همگی ما وظیفه داریم با حفظ وحدت و انسجام مصالح ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم.

مصالح ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین محمدی بعد از ظهر امروز در دویست و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: در شرایط فعلی جنگ نرم به جای جنگ سخت در دستور کار دشمن قرار دارد.

وی تصریح کرد: دشمن با این تصور باطل که با جنگ نرم می‌تواند وحدت ما را از بین ببرد و بحران مشروعیت و توزیع قدرت در کشور ایجاد کند کار بر روی اذهان مردم را آغاز کرده اما به حول و قوه الهی در این عرصه نیز مانند عرصه هشت سال دفاع مقدس بازنده خواهند بود.

محمدی ادامه داد: پیروی از دستور ولی فقیه استراتژی راهبردی است که در این مقطع کارساز خواهد بود چراکه رهبر معظم انقلاب همواره با درایت، کشور را از بحران عبور داده‌اند.

وی اضافه کرد: در طبقه‌بندی نظامی استکبار قدرت نظامی ایران نامعلوم قید شده به این دلیل که دشمن به خوبی می‌داند که اتکای اصلی ایران به ایمان و اعتقاد ملت آن است که در شرایط ویژه از زن و مرد و پیر و جوان برای دفاع از ارزش‌ها به میدان گام می‌گذارند.

فرمانده ارشد نظامی فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نیروهای نظامی کشور با قابلیت تغییر تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نظامی متناسب با نوع تهاجم دشمن فضایی را ایجاد کرده‌اند که دشمن قابلیت تعرض را از دست داده است.

وی اضافه کرد: در شرایط دفاع مقدس که اقتصاد کشور تک‌محصولی بود بر خلاف دشمن بعثی ایران حاضر نشد پرچم کشورهای بیگانه را بر نفتکش‌های خود نصب کند و با اقتدار از آنها در برابر تعرض دفاع کرد.

محمدی با اشاره به وضعیت دشوار سال‌های دفاع مقدس و حمایت همه‌جانبه استکبار از عراق خاطرنشان کرد: رزمندگان ما تنها با اتکا به قدرت ایمان 30 روز در خرمشهر مقاومت کردند در حالی که بعدها همان نیروی مهاجم در چند ساعت دفاع کویت را در هم شکست و این نشان‌دهنده قدرت رزمندگان ایران اسلامی است.

به گفته وی در دفاع مقدس رویای فتح یک هفته‌ای کشور باطل شد و تنها جنگی که در آن حتی یک وجب از خاک کشور از دست نرفت و هیچ امتیازی به دشمن داده نشد، دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی بود.

محمدی بیان کرد: دشمن در آن زمان با تکیه بر برتری فیزیکی خود توان فرهنگی و نیروی انسانی را دست کم گرفته بود اما بعد از برکناری بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا و اتحاد ارتش و سپاه عملیات‌ موفق ثامن‌الائمه و طریق‌القدس رقم خورد و هزاران اسیر عراقی سبب بهت دشمن شد.

پرواز 200 بمب‌افکن و نابودی اهداف استراتژیک در روزهای آغازین جنگ و شرایطی که عراق گمان می‌کرد ارتش ایران ساختار خود را از دست داده و انتقال لشگر 16 زرهی قزوین در 13 روز به خوزستان از مصادیق شگفتی کارشناسان نظامی از توان نیروهای مسلح با ایمان ایران بود که در سخنان محمدی به آن اشاره شد.

فرماندهی ارشد آجا در فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نقش ایمان، روحیه ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی، توسل به آیات الهی و ائمه اطهار و عشق به حضرت امام (ره) رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول