اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور توسعه گردشگری در کردستان

کمپ گردشگری در بانه احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست میراث فرهنگی کردستان از احداث کمپ گردشگری در شهرستان بانه با اختصاص 250 میلیون تومان اعتبار خبر داد.

کمپ گردشگری در بانه احداث می‌شود

امیر الهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: در راستای توسعه گردشگری و ایجاد مراکز اقامتی در شهرهای مرزی استان کردستان اعتباراتی از محل زیرساخت‌های سنتی برای ساخت کمپ گردشگری در شهرستان بانه اختصاص داده شده است.

وی افزود: مبلغ این اعتبار 250 میلیون تومان است که برای ساخت واحدهای اقامتی ارزان‌ قیمت اختصاص داده شده و پیمانکار آن نیز مشخص شده است.

شهرستان بانه به دلیل مجاورت با کشور عراق در طول سال‌های اخیر به مهم‌ترین کانون تجاری استان تبدیل شده و به دلیل وجود مراکز و بازارهای خرید بیشترین تعداد گردشگر را به خود اختصاص داده است.

شهرستان بانه دارای مناطق دیدنی از جمله پارک کوهستانی دوکانان و پیرمراد، دریاچه سد بانه، تفرجگاه سورین، روستا و غار شوی و روستای نجنه است.

* کسب نشان مرغوبیت ملی آثار صنایع‌دستی کردستان

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کردستان همچنین از کسب دو نشان مرغوبیت ملی در آخرین جلسه داوری ملی در سال‌جاری خبر داد.

به گفته الهی «محمد محمدی‌نوره» در رشته کلاش‌بافی و «فرید اسماعیلی» در رشته هنرهای چوبی نشان مرغوبیت ملی را برای صنایع‌دستی استان دریافت کردند.

الهی همچنین گفت: در سال گذشته استان کردستان در 10 رشته صنایع‌دستی شامل جوراب‌بافی، نازک‌کاری، زیورآلات سنتی، شالبافی و گلیم دورو نشان ملی مرغوبیت را کسب کرد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول