اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

کنفرانس بین‌المللی صلح با حضور نمایندگان 30 کشور در افغانستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: کابل میزبان کنفرانس بین‌المللی به مناسبت اولین سالگرد شهادت برهان‌الدین ربانی است که در آن نمایندگان 30 کشور جهان راهکارهای برقراری صلح در افغانستان را بررسی می‌کنند.

کنفرانس بین‌المللی صلح با حضور نمایندگان 30 کشور در افغانستان برگزار می‌شود

به گزارش فارس، قرار است نمایندگان 30 کشور جهان در این کنفرانس علاوه بر بررسی ابعاد شخصیت شهید صلح، راهکارهای لازم را برای دستیابی این کشور به صلح فراگیر ارائه دهند.

«محمد اسماعیل قاسمیار» مسئول روابط خارجی شورای عالی صلح در این خصوص اظهار داشت: در این نشست تعدادی از شخصیت‌های علمی، سیاسی و دینی که تجارب عملی در حل مناقشات جهانی داشته‌اند، شرکت دارند.

به نقل از «آواپرس» به گفته قاسمیار، بررسی ابعاد شخصیتی برهان‌الدین ربانی شهید صلح افغانستان و نقش کشورهای اسلامی به ویژه همسایگان در برقراری صلح در افغانستان و بهره‌گیری از تجارب بین‌المللی برای حل منازعات از جمله محورهای اصلی گفت‌وگوها در این نشست است.

هفته گذشته «دیوید هوک» مسئول برنامه «بازگشت طالبان به زندگی عادی» در یک نشست خبری در کابل گفت: در ادامه تلاش‌های صلح و پیوستن طالبان به دولت، قرار است در هفته صلح و وحدت، حدود ١٢٠ مجلس و کنفرانس در این خصوص در سراسر افغانستان برگزار شود.

وی با اشاره به کنفرانسی که قرار است امروز در کابل برگزار شود، هدف از برگزاری آن را بررسی راه‌های برقراری صلح پایدار در افغانستان دانست.

برگزاری این قبیل کنفرانس‌ها در حالی است که حزب اسلامی و طالبان، خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان را ازجمله پیش‌شرط‌های مذاکرات صلح بیان کرده‌اند.

تیرماه سال جاری در یک نشست 3 جانبه در حاشیه «کنفرانس توکیو» که بین افغانستان، آمریکا و پاکستان در سطح وزرای خارجه این 3 کشور برگزار شد، بر نقش محوری اسلام آباد در تأمین صلح افغانستان تأکید شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول