اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس خبر داد

ایجاد دبیرخانه دائمی کرسی‌های آزاداندیشی مردمی در مازندران

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس از ایجاد دبیرخانه دائمی کرسی‌های آزاداندیشی مردمی و گفت‌وگوهای انتقادی مازندران خبر داد.

ایجاد دبیرخانه دائمی کرسی‌های آزاداندیشی مردمی در مازندران

مجتبی زارعی در حاشیه سفر به مازندران و شرکت در مناظره زیباکلام و کوثری که به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع مدیریت دفاع در ساری برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان میاندرود با اشاره به نقش و جایگاه گفت‌وگوهای آزاد و نیاز جامعه به برگزاری این جلسات از ایجاد دبیرخانه دائمی کرسی های آزاداندیشی مردمی و گفت‌وگوهای انتقادی در استان خبر داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های این دبیرخانه بومی سازی مباحث در برش استانی است.

* بیان ظرفیت‌های مهم و نیازمند بررسی در مازندران

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: باید کاری بکنیم که مولفه‌های مربوط به پیشرفت استان و کاستی‌های موجود در آن با رعایت انصاف در سه ضلع مسئولان، منتقدان و مردم و البته با حضور داوران دانشگاهی و آشنا به حوزه بحث‌های مورد نظر بررسی شود.

وی با بیان ظرفیت‌های مهم و نیازمند بررسی در استان، اولویت‌های سه گانه کشاورزی، گردشگری و صنعت را نیازمند بررسی و پژوهش دانست و تصریح کرد: در این راه باید نه به سمت تخریب و سیاه‌نمایی سوق پیدا کنیم و نه تبلیغ یک‌جانبه انجام شود.

زارعی انجام مباحث کارشناسی شده و مبتنی بر دانش را در سایه توجه به مورد اصلی مورد بحث بسیار مهم دانست و بیان داشت: در این صورت می‌توان به توسعه استان کمک کرد.

* گلایه‌مندی رهبر معظم انقلاب از کمبود جلسات آزاداندیشی

این استاد دانشگاه با اشاره به گلایه‌مندی رهبر معظم انقلاب از کمبود جلسات آزاداندیشی و تاکید مکرر ایشان در گسترش بیشتر این جلسات، برگزاری مناظرات با حضور مردم، مسئولان و منتقدان را برای پیشرفت و اعتلای کشور و استان دانست.

وی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم کار وزارت علوم را انجام دهیم چرا که دولت و بخش غیردولتی باید در این زمینه فعالیت کنند، تصریح کرد: هدف باید تبدیل کردن حلقه‌های گفت‌وگو به گفتمان غالب جامعه باشد نه ارائه یک سری آمار و بیلان کار در این زمینه.

* با مناظره روحیه نقادی بلوغ پیدا می‌کند

زارعی در ادامه گفت‌وگوی با فارس با درخواست از استاندار مازندران برای ملزم کردن مدیران تابعه به منزله دولت محلی برای مشارکت در موضوع‌های سه‌گانه این مناظرات پس از روشن شدن موضوع مناظره تصریح کرد: در چنین شرایطی مولفه‌های پیشرفت مشخص و توسط دبیرخانه برای دستگاه‌های مجری و مسئول ارسال می‌شود.

وی در بیان اثرات این مناظرات انتقادی گفت: با این کارهم روحیه نقادی بلوغ پیدا می‌کند و هم شهروندان از ابعاد خدمات دولت و کاستی‌های موجود اطلاع پیدا می‌کنند.

زارعی ادامه داد: اینکه سردار کوثری به عنوان فرمانده سال‌های جنگ، کسی که آثار جانبازی در دستان وی مشخص است و در حقیقت هستی و سلامتی خود را برای دفاع از ارزش‌های ملت در طبق اخلاص گذاشته بود در این مناظره در مقابل یک منتقد شناخته شده بنشیند تا از وی پرسیده شود: فرمانده چرا جنگیدید یا چرا صلح کردید یک ارزش است که در نظام ولایت فقیه ممکن شده است.

* به دنبال کمک به فضای پیشرفت هستیم

وی با بیان اینکه ما به دنبال کمک به فضای پیشرفت در استان هستیم و شخصا هیچ هوسی برای کارهای سیاسی و انتخاباتی ندارم، ادامه داد: از مقام‌های استان دعوت می‌کنم تا خدماتی که انجام داده‌اند و انصافاً در این سال‌ها کم نبوده را برای مردم بیان کنند چون فرد خادم می‌تواند خدمات خود را بیان کند تا دشمنان سیاه‌نمایی و ایجاد ناامیدی نکنند و این بستر باید شکل بگیرد.

زارعی تصریح کرد: تجربه دیروز نشان داد که گسترش فضای آزاداندیشی و معرفت‌افزایی یک نیاز است و وقتی 600 نفر علاقمند به این جلسه می‌آیند این نوید را می‌دهد که با تقویت نقاط قوت و نقد کاستی‌ها می‌توان به نتایج مثبتی دست یافت.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در بیان نکات قوت مناظره دیروز به حضور کارشناس مسلط به اسناد جنگ و بلوغ بالای شرکت‌کنندگان اشاره کرد و اذعان داشت: ما به قریب به اتفاق اهداف خود رسیدیم که این افقی روشن را پیش‌روی ما به نمایش گذاشت.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول