اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

توطئه‌های دشمن امروز پیچیده‌تر از زمان جنگ است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: توطئه‌های دشمن برای رویارویی با ایران و جهان اسلام پیچیده‌تر از زمان جنگ شده است.

توطئه‌های دشمن امروز پیچیده‌تر از زمان جنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه ابرکوه اظهار داشت: به فرمایش رهبری، دشمن بیکار نمی‌نشیند و در تمام عرصه‌ها به تهاجم خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه توطئه‌های دشمنان هر روز به شکلی است و در دوران دفاع مقدس بروز و ظهور قابل توجهی داشت و امروز حتی پیچیده‌تر از آن زمان شده است، خواستار هوشیاری آحاد جامعه در مقابل این توطئه‌ها شد.

حسینی افزود: دفاع مقدس شکوه و عظمت ایمان و اسلام را در جهان منتشر کرد و قدرت اسلام را در بسیج و سلحشوری ملت برای دوست و دشمن به نمایش گذاشت و دستاورد اقتداربخش آن نیز در سخن حضرت امام است که فرمود: «ما از هیچ یک از قدرت‌هایی که در عالم هستند و ملت ما را ارعاب می‌کنند، نمی‌ترسیم برای اینکه برای خدا قیام کردیم و ملتی که برای خدا قیام کرد از هیچ چیز نمی‌ترسد و آسیب نمی‌بیند».

حسینی خاطرنشان کرد: بیداری اسلامی که به لطف خدا اکنون جهان اسلام را فرا گرفته است، دستاورد مقاومت ملت صبور ما در برابر تهاجم دشمن در همه این عرصه‌ها است و ملت‌های مسلمان فهمیدند که باید به بدخواهان خود «نه» بگویند.

خطیب جمعه ابرکوه گفت: امروز مثلث شوم آمریکا، انگلیس و اسرائیل به واسطه اهانت به رسول اکرم و پیامبر اسلام (ص)، گور خود را کنده‌اند و جهان اسلام را از خود متنفرتر کرده‌اند و قیام عمومی جهان اسلام این روزها شاخص اسلامی خود را به خوبی نشان می‌دهد و همین مسئله نیز پیام امام و انقلاب اسلامی ایران است.

حسینی با اشاره به دهه کرامت و اول مهر روز تکریم امامزادگان اظهار داشت: بقاع متبرّکه را محترم بشمارید، امامزادگان را زیارت کنید و مساجد را غریب نگذارید و بدانید که اگر در هر مسجد دو رکعت نماز بخوانید، فردای قیامت شفیع شما می‌شود و در هر امامزاده‌ای که نماز بخوانید او شفیع شما می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد: در دهه کرامت از سادات تجلیل کنید زیرا  مکتب اسلام مکتب کرامت است؛ ما هرچه داریم از قرآن و عترت داریم زیرا این دو بال عروج مومن به بام عزت در دنیا و آخرت است.

حسینی در خطبه اول خود نیز به لزوم توجه به برخورد خوب در تعاملات اجتماعی پرداخت.

وی افزود: مهارت‌های معنوی، انسان را در زندگی توانمند، با اراده،مصمّم و هدفمند می‌کند و انسان را ارزش و اعتلا می‌بخشد تا با مسئولیت‌پذیری، شایستگی و کفایت‌های همه‌جانبه خود را در زندگی بروز دهد.

حسینی خاطرنشان کرد: مهارت اخلاقی در تعامل اجتماعی، توصیه قرآن مجید است که به رسول خدا دستور می‌دهد در رفتار اجتماعی همواره با گذشت باش و حس کینه‌توزی و انتقام جویی نداشته باش، به خوبی‌ها امر کن و مدافع ارزش‌ها باش، از انسان‌های جاهل و خلافکار و بی‌بهره از شئون اخلاقی، اعراض کن و رویگردان باش.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول