اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهکیلویه و بویر احمد:

صنایع دفاعی کشور به مرحله صادرات رسیده است

خبرگزاری فارس: فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس، کهکیلویه و بویراحمد گفت: امروز صنعت دفاعی ایران اسلامی نه تنها به خودکفایی رسیده بلکه در صورت صلاحدید توان صادرات را نیز دارد.

صنایع دفاعی کشور به مرحله صادرات رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حسین محمدی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: امروز ایران به طور کامل نیازهای نظامی زمینی، هوایی و دریایی خود را تامین می‌کند.

وی افزود: در صنعت هوایی به عنوان مثال هواپیمای مافوق صوت آذرخش را داریم که که اگر از اف 14 و اف پنج برتر نباشد چیزی از آنها کمتر ندارد و در این زمینه هواپیمای صاعقه نیز قابل ذکر است.

محمدی تصریح کرد: هلی‌کوپترهای رزمی کشور بسیار فناوری بالایی دارند و یک نمونه 212 ساخت ایران قابلیتی برابر با کبری دارد.

وی ادامه داد: در صنایع نظامی دریایی ایران در رده چند کشور محدودی است که توان ساخت زیردریایی دارد و در صنعت هوافضا موشک‌های بالستیک شهاب با برد بیش از 2 هزار کیلومتر بازدارندگی بسیار خوبی برای کشور دارند.

فرمانده ارشد ارتش در فارس و کهکیلویه و بویر احمد بیان کرد: نیروهای نظامی کشور با قابلیت تغییر تاکتیک‌ها و تکنیک‌های نظامی متناسب با نوع تهاجم دشمن، فضایی را ایجاد کرده‌اند که دشمن قابلیت تعرض را از دست داده است.

وی اضافه کرد: در شرایط دفاع مقدس که اقتصاد کشور تک‌محصولی بود بر خلاف دشمن بعثی ایران حاضر نشد پرچم کشورهای بیگانه را بر نفتکش‌های خود نصب کند و با اقتدار از آنها در برابر تعرض دفاع کرد.

محمدی با اشاره به وضعیت دشوار سال‌های دفاع مقدس و حمایت همه‌جانبه استکبار از عراق خاطرنشان کرد: رزمندگان ما تنها با اتکا به قدرت ایمان 30 روز در خرمشهر مقاومت کردند در حالی که بعدها همان نیروی مهاجم در چند ساعت دفاع کویت را در هم شکست و این نشان‌دهنده قدرت رزمندگان ایران اسلامی است.

به گفته وی، تنها جنگی که در آن حتی یک وجب از خاک کشور از دست نرفت و هیچ امتیازی به دشمن داده نشد دفاع مقدس و دوران جنگ تحمیلی بود.

محمدی بیان کرد: دشمن در آن زمان با تکیه بر برتری فیزیکی خود توان فرهنگی و نیروی انسانی را دست کم گرفته بود اما بعد از برکناری بنی‌صدر از فرماندهی کل قوا و اتحاد ارتش و سپاه عملیات‌ موفق ثامن‌الائمه و طریق‌القدس رقم خورد و هزاران اسیر عراقی باعث بهت دشمن شد.

فرماندهی ارشد آجا در منطقه ابراز داشت: نقش ایمان، روحیه ولایت‌مداری و شهادت‌طلبی، توسل به آیات الهی و ائمه اطهار و عشق به حضرت امام (ره) رمز پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

وی اضافه کرد: امروز نیز اگر می‌خواهیم از امنیت پایدار برخوردار باشیم باید اقتدار نظامی را حفظ کرده و نیروهای نظامی را با دیده تکریم بنگریم و نگذاریم در پیچ و خم مسائل اقتصادی قرار بگیرند.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول