اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آخرین روزهای شهریور ماه

4600 مهندس فارسی به رقابت پرداختند

خبرگزاری فارس: آزمون حرفه‌ای مهندسان، کاردان‌ها و معماران تجربی، دیروز و امروز در شیراز همزمان با سراسر کشور با حضور 4 هزار و 600 مهندس فارسی برگزار شد.

4600 مهندس فارسی به رقابت پرداختند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در حاشیه برگزاری این آزمون در دانشگاه شیراز اظهار داشت: در اجرای قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، با شرکت 84 هزار نفر، آزمون ورود به حرفه برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی، کاردانی و تجربی، 30 و 31 شهریور ماه در سراسر کشور برگزار ‌شد که همزمان در استان فارس نیز شاهد رقابت بیش از 4 هزار و 600 نفر از مهندسان بودیم.

هوشنگ عشایری ادامه داد: در نخستین روز از برگزاری این آزمون متقاضیان رشته‌های عمران گرایش نظارت، شهرسازی، ترافیک، معماری گرایش نظارت، و نقشه‌برداری مهندسان به سوالات مطرح شده پاسخ دادند.

وی افزود: در دومین روز نیز متقاضیان رشته عمران گرایش محاسبات، معماری گرایش طراحی، تاسیسات برق، تاسیسات مکانیک و معماران تجربی به رقابت پرداختند.

عشایری با بیان اینکه در روزهای برگزاری این آزمون بیش از 4 هزار و 600 نفر در این آزمون‌ها شرکت کردند، ابراز داشت: کل آزمون‌های تستی برادران و خواهران در مجموعه پردیس ارم دانشگاه شیراز، آزمون طراحی معماری برادران در دانشگاه فنی شهید باهنر شیراز و آزمون طراحی معماری خواهران در آموزشکده فنی دختران برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس در ادامه گفت: مجری این آزمون سازمان سنجش آموزش کشور و کارفرما وزارت راه و شهرسازی است که نظارت و حراست از این آزمون در فارس را نیز اداره کل راه و شهرسازی این استان بر عهده داشت.

عشایری با اشاره به اینکه طراح سوال و تصحیح کننده اوراق نیز سازمان سنجش است، اضافه کرد: نتیجه این آزمون تا دو ماه دیگر و در اوایل آذر ماه اعلام می‌شود.

عشایری در پایان تصریح کرد: آزمون ورود به حرفه‌ کاردان‌های فنی ساختمان برای متقاضیان اخذ پروانه اشتغال به کار کاردانی در رشته‌های هفت‌گانه ساختمان و آزمون تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی نیز به طور هماهنگ و همزمان در این دو روز در سراسر کشور برگزار ‌‌شد.

انتهای پیام/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول