اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بافق:

توسعه فرهنگی باید منطبق با ارزش‌های بومی و محلی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بافق با تاکید بر توسعه فرهنگی گفت: آنچه در توسعه فرهنگی حائز اهمیت است، انطباق پیشرفت‌ها با ارزش‌های بومی و محلی است.

توسعه فرهنگی باید منطبق با ارزش‌های بومی و محلی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، حجت‌الاسلام سیدجواد سلیمانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی بافق با محکوم کردن اهانت بی‌شرمانه دشمنان اسلام به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) بر ضرورت خودباوری در مقابله با تهاجم فرهنگی تاکید کرد.

وی اظهار داشت: توجه جدی به فرهنگ بومی در شهرستان بافق می‌تواند نقش مهمی در رفع مشکلات اجتماعی و کاهش آسیب‌های آن ایفا کند.

سلیمانی با اشاره به هویت فرهنگ بومی شهرستان بافق افزود: فرهنگ بومی هر جامعه سرمایه‌ای است که باید از آن نگهداری کرد و از آن در راستای ایجاد پویایی نسل آینده بهره برد.

وی با بیان برخی از راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد: اگر مسئولان و مجریان برنامه‌های فرهنگی در راستای رفع نیاز مردم به ویژه نسل جوان گام بردارند، بسیاری از مشکلات و مسائل موجود برطرف می‌شود.

امام جمعه بافق با اشاره به اصالت فرهنگ بومی بافق بیان کرد: توسعه فرهنگی در قالب اهمیت دادن به ارزش‌های محلی و ملی، باید بتواند از طریق برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی به نیازهای معنوی و مادی افراد جامعه پاسخ دهد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد بافق نیز در این جلسه با ارائه بروشوری از راهکارهای تقابل با هجمه‌های خارجی گفت: بالا بردن سطح اعتماد به نفس عمومی برای حفظ و دفاع از فرهنگ اسلامی و ایرانی ضروری است.

عذرا کریمی با اشاره به توطئه‌های دشمنان اسلام در رابطه با ایجاد بدعت‌ها و انحرافات در دین اسلام خاطرنشان کرد: امروز دشمن قصد دارد با تغییر فرهنگ و بینش مردم با تسخیر فکر و اندیشه و باورهای مسلمانان، هویت جامعه اسلام را خدشه‌دار کند.

وی عنوان کرد: برای رویارویی با این توطئه و هجوم برنامه‌ریزی شده باید با اندیشیدن در اصالت و هویت خود، جامعه و نسل آینده را از این خطرات در امان نگه داشت.

در این نشست هر یک از اعضای شورای فرهنگ عمومی بافق با ارائه نظر و پیشنهادات خود در زمینه ارتقا فرهنگ بومی و نقش آن در مقابله با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی برنامه‌ریزی کردند.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول