اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد:

هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی خیلی زود وارد حاشیه می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از بزرگترین مشکلات در حوزه هنر استان ما این است که هنرمندان خیلی زود وارد حاشیه می‌شوند.

هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی خیلی زود وارد حاشیه می‌شوند

مجتبی ملایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: هنرهای تجسمی از جمله هنرهایی محسوب می‌شود که مبتنی بر طرح بوده و به صورت مستقیم حس بینایی را مخاطب قرار می‌دهد.

وی نقاشی، مجسمه‌سازی، خوشنویسی، گرافیک، عکاسی و معماری را از جمله هنرهای تجسمی دانست و افزود: هنرهای تجسمی با هنرهای نمایشی، شنیداری، کلامی و هنرهای دیگر تفاوت دارد.

توجه ویژه ارشاد کهگیلویه و بویراحمد به هنرهای تجسمی

ملایی با بیان اینکه هنرهای تجسمی در سال‌های گذشته و دور در کهگیلویه و بویراحمد مورد بی‌‌مهری و کم‌لطفی زیاد قرار گرفته است، ابراز داشت: هنرهای تجسمی از یک سال گذشته مورد حمایت دلسوزانه و برخوردی متفاوت از سوی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان واقع شد.

وی یادآور شد: هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد هنوز دارای ضعف بوده که امید است با همکاری و تعامل بیشتر مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان شاهد برطرف شدن این ضعف‌ها باشیم.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به افتتاح چهار نگار‌خانه در کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: پیش از این در مرکز استان تنها یک نگارخانه با شرایطی نامناسب وجود داشت که هم‌اکنون این نگارخانه دارای استانداردهای مطلوبی است.

ملایی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر عدم وجود نگارخانه در گچساران با توجه به قابلیت‌های اثبات شده هنرمندان این شهرستان، عنوان کرد: گچساران از دیرباز از قابلیت‌های هنری مطلوبی برخوردار بوده که طی روزهای آینده نخستین نگارخانه این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه گفت: این نگارخانه از استانداردهای جهانی برخوردار بوده از جمله فضای مناسب برای نصب تابلوها و سیستم پخش تصویر و صدا که لازم و ضروری است.

وضعیت متوسط رو به خوب در هنرهای تجسمی داریم

رئیس انجمن هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت کنونی هنرهای تجسمی این استان، تصریح کرد: هنرهای تجسمی در کهگیلویه و بویراحمد وضعیتی متوسط و رو به خوب دارد که امید است در سال‌های آینده از جمله استان‌های موفق در این رشته قرار گیرد.

ملایی با اظهار تأسف از برخی رفتارهای ناشیانه بعضی از هنرمندان در این رشته ابراز داشت: هنرمندان ما خیلی زود درگیر فضاهای حاشیه‌ای می‌شوند که این روند سبب دور شدن از اصل هنر و ایجاد احساس خود بزرگ‌بینی و داعیه استاد شدن در میان هنرمندان می‌شود.

وی متذکر شد: هنرهای تجسمی در زمینه آموزش به شدت دارای ضعف بوده که نبود مدیریت قوی و اعتبارات لازم سبب بروز ضعف در آموزش شده است.

برخی هنرمندان از آموزش گریزانند

رئیس انجمن هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد حمایت و حضور هنرمندان را در امر شرکت در آموزش مهم و حیاتی دانست و افزود: هنرمندان باید دست از خود بزرگ‌بینی برداشته و خود پای کار آمده و در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

ملایی تصریح کرد: برخی از هنرمندان در این رشته داعیه استادی دارند و با عدم حضور در کلاس‌های آموزشی به شدت مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: مقاومت این عده برای عدم حضور در کلاس‌های آموزشی در حالی صورت می‌‌گیرد که تنها اطلاعات و دانسته‌ این افراد به داشته‌های اولیه آموزشی برمی‌گردد.

ملایی تأکید کرد: شرکت نکردن بعضی از هنرمندان در کلاس‌های آموزشی جدید سبب پایین نگه داشتن سطح آموزش می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد نبود آموزش را سبب به وجود آمدن تبعات منفی در هنرهای تجسمی این استان دانست و عنوان کرد: در هنرهای تجسمی به شدت ضعف آموزشی وجود دارد و برای ارتقای این هنر باید از اساتید برجسته دیگر استان‌ها استفاده شود.

ملایی کمبود اعتبار را عمده‌ترین دلیل عدم استفاده از اساتید برجسته در هنرهای تجسمی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و از مرکز هنرهای تجسمی کشور خواست تا در این زمینه همکاری و تعامل لازم را برای ارتقای سطح این هنر داشته باشد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول