اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور خبر داد

شناسایی 9 هزار و 500 نقطه آلوده به مواد مخدر در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور گفت: در کشور 9 هزار و 500 محله آلوده به مواد مخدر را شناسایی کرده‌ایم که تاکنون 8 هزار نقطه پاک‌سازی شده است.

شناسایی 9 هزار و 500 نقطه آلوده به مواد مخدر در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ظهر امروز سردار علی مویدی در جمع خبرنگاران به سفر اخیر خود به اصفهان برای برگزاری همایش منطقه‌ای پلیس مبارزه با مواد مخدر و تشدید اقدامات کنترلی در استان‌های شرقی و حاشیه شرقی اشاره کرد و افزود: اصفهان در مسیر ترانزیت شرق و جنوب‌شرق قرار دارد.

وی با بیان اینکه به منظور اثربخشی مبارزه با مواد مخدر صنعتی و روان‌گردان‌ها در پنج ماهه گذشته در مسیر شرق، جنوب‌شرق و محلاتی که امنیت را به خطر می‌اندازند، در اصفهان همایشی برگزار شد، اظهار کرد: استان اصفهان در زمینه پاک‌سازی محلات از خرده فروشان تاکنون موفق عمل کرده است.

مویدی به تجزیه و تحلیل و جمع‌بندی اقدامات پلیس اصفهان اشاره کرد و گفت: در کشور تمام 9 هزار و 500 محله آلوده به مواد مخدر که مورد شناسایی قرار گرفته، پاک‌سازی می‌شود.

وی افزود: خرید و فروش مواد مخدر از این محلات به بسیاری از نقاط کشور صورت می‌گرفت که تا پایان شهریورماه تمامی آنها پاک‌سازی می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور گفت: تاکنون 8 هزار نقطه در کشور را مورد پاک‌سازی و تعداد 30 هزار نفر را در این زمینه دستگیر کرده‌ایم.

*‌ کشف 10 تن مواد مخدر از اصفهان طی پنج ماه جاری

وی استان اصفهان را یکی از پلیس‌های موفق و اثرگذار در کشف مواد مخدر برشمرد و گفت: بهترین پلیس‌ها، متخصصان و کارآگاهان مواد مخدر در اصفهان حضور دارند.

مویدی ادامه داد: استان اصفهان نزدیک به شش درصد کشفیات مواد مخدر کشور را به خود اختصاص و 10 تن مواد مخدر را در این زمینه کشف کرده است.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه در دهه‌های اخیر مواد مخدر صنعتی به عنوان توطئه غرب و برای جایگزین کردن مواد سنتی به مواد مخدر صنعتی است، اظهار کرد: در سه دهه گذشته مقابله جدی با ترویج چگونگی تهیه، تدبیر و مصرف آن از طریق رسانه‌های غربی به خصوص اینترنت در کشور آغاز شده است.

*‌ قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتی نداشتیم

این مقام مسئول افزود: در حالی ترویج و آموزش مواد مخدر صنعتی در کشور از طریق فضای سایبری آموزش داده شد که ضعف قانون مبارزه با مواد مخدر صنعتی در کشور را داشتیم و عدم وجود مبارزه با مواد مخدر صنعتی و حجم عظیم دسترسی به اینترنت موجب شد که تولید مواد مخدر صنعتی شیشه را داشته باشیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور تصریح کرد: این قانون از طریق مقامات بلند پایه کشوری تنظیم و ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در سال 90، کانون و بستر فعالیت معلوم‌الحال که تا حدودی در شهرها و پیرامون آن بودند، شناسایی و در سال گذشته شبکه‌ها و باندها کشف و متلاشی شدند.

مویدی گفت: در سال جاری با هماهنگی دستگاه قوه قضائیه، دادستان کل کشور و نیروی انتظامی، بیش از 23 نفر از عوامل تولید و قاچاق مواد مخدر به اشد مجازات یعنی اعدام محکوم شدند.

وی با تاکید به اینکه نیروی انتظامی اشرافیت کامل نسبت به نحوه تولید مواد مخدر صنعتی دارد، ادامه داد: نزدیک به 100 کارگاه فعال در کشور که به فعالیت مشغول بودند، شناسایی و متلاشی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور به اشرافیت اطلاعاتی کانون‌های پیش‌ساز مواد شیمیایی خارج کشور و ورود آن به ایران خبر داد و گفت: به کشورهای واردکننده اعتراض خود را در مورد تولید و حمل آن اعلام کرده‌ایم.

وی با تاکید به این نکته که ناجا و دولت به امر مرزبانی اهمیت ویژه می‌دهد، افزود: رهبر معظم انقلاب هم بر امر رسیدگی به مرزهای کشور تاکید و بودجه قابل توجهی را برای ایجاد تجهیز مرزهای کشور اختصاص داده است.

این مقام مسئول به تهدید مواد مخدر به عنوان یک تهدید جهانی اشاره کرد و گفت: در سه دهه اخیر کشور ایران سعی داشته است با تمهیداتی که در نظر دارد با عوامل حمایت کننده مواد مخدر مبارزه کند.

*‌ ایران متخصص‌ترین پلیس‌های مواد مخدر را دارد

وی ادامه داد: با اطمینان می‌توان گفت که در بین بیشترین کشورها به ویژه کشورهای در حال توسعه، یکی از پیشرفته‌ترین پلیس‌ها و علمی‌ترین انها که به تمامی کشورهای غربی به قابلیت و توانمندی آن در زمینه مواد مخدر اعتراف دارند، ایران است.

مویدی به همکاری‌های بین‌المللی با سایر کشورها در زمینه مبارزه به مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با بسیاری از سفرا و مسئولان پلیس کشورهای خارجی تفاهمنامه و قرارداد مبارزه با مواد مخدر امضا و نیز انتقال تجربیات در زمینه مواد مخدر داریم.

وی گفت: تاکنون 10 دوره کلاس برای پلیس‌های سایر کشورها برگزار کرده و نیز کلاس‌هایی آموزشی برای آموزش سگ‌های موادیاب تربیت کرده‌ایم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا کشور با تاکید به اینکه مسیر کشور ایران برای قاچاقچیان یک مسیر با صرفه است، افزود: نیروی انتظامی در مقابل این افراد با تمام توان ایستادگی می‌کند و نمونه بارز این مقاومت شهادت سه هزار و 720 شهید و 11 هزار جانباز مواد مخدر است.

وی اظهار کرد: جای برخی از کشورهای مدافع مقابله با مواد مخدر به لحاظ مساعدت‌های مالی و اطلاعاتی خالی است و این در حالی است که از سوی کشورهای غربی و نیز آمریکا و ناتو به افغانستان که محل کشت مواد مخدر است، حمایت ویژه‌ای می‌شود.

مویدی تصریح کرد: امروزه زمینه‌های عاری از کشت به ویژه استان‌های هم مرز با ایران تشویق و ترغیب به کاشت مواد مخدر می‌شوند.

وی افزود: ما ورود از مرزهای خشکی را به حداقل ورودی رسانده‌ایم، چرا که 60 درصد از مواد ورودی از مرز پاکستان و افغانستان وارد کشور شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول