اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سیستان‌وبلوچستان

64 هزار سال اولی آغاز سال تحصیلی را جشن می‌گیرند

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان گفت: 63 هزار و 974 دانش‌آموز سال اولی استان سیستان‌وبلوچستان، آغاز سال تحصیلی خود را جشن می‌گیرند.

64 هزار سال اولی آغاز سال تحصیلی را جشن می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، عصمت عزیزی صبح امروز در آستانه آغاز سال تحصیلی 92 ـ 91 اظهار داشت: 29 شهریور ماه همزمان با دانش‌آموزان سراسر کشور، 63 هزار و 974 دانش‌آموز سال در استان، آغاز ورود خود را به بوستان تعلیم و تربیت رسمی کشور جشن می‌گیرند.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح، آشنایی دانش‌آموزان سال اول پیش از آغاز رسمی سال تحصیلی جدید با قوانین و مقررات مدرسه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: برنامه‌های متنوعی برای جشن شکوفه‌ها، تدارک و برنامه‌ریزی شده است.

عزیزی از برگزاری همزمان جشن شکوفه‌ها برای پایه اول و جشن تحول برای پایه ششم ابتدایی در سراسر استان خبر داد.

* نواختن زنگ مقاومت در تمامی مدارس زابل

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زابل صبح امروز در جلسه ستاد برگزاری دفاع مقدس گفت: زنگ مقاومت با حضور مسئولان کشوری و لشکری در تمامی مدارس شهرستان زابل به صدا در خواهد آمد و زنگ محوری نیز در دبیرستان دخترانه تیزهوشان اجرا می‌شود.

حسن معزی با تأکید بر اهمیت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت افزود: برگزاری نمایشگاه، تجلیل از ایثارگران، اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور و نواختن زنگ مقاومت و ایثار از برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس است.

در ادامه جلسه، برنامه‌های هفته دفاع مقدس مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم پیش‌بینی شد.

مدیر آموزش و پرورش خاش هم در جلسه شورای اداری ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، توهین به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام توسط استکبار جهانی را محکوم کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش مختص یک قشر و جایگاه خاصی نیست بلکه به صددرصد افراد جامعه اختصاص دارد، آموزش و پرورش مختص یک کتاب و کلاس نیست بلکه باید تفکر بلند انقلاب اسلامی در روح دانش‌آموزان ما بدمد و شرایط آموزش و پرورش را در تمام محیط‌ها ایجاد کنیم.

قاسم کوچک‌زایی افزود: فرهنگ مطالعه را باید گسترش دهیم و چهار کلمه تعهد، تدین، صداقت و عملکرد را به عنوان شعار سال جدید در عرصه تعلیم و تربیت به کار ببریم.

مولوی شهنوازی امام جمعه اهل تسنن خاش هم در این جلسه در مورد آگاهی مسلمانان جهان، سخنانی ایراد و فیلم موهن آمریکایی و اسرائیلی را محکوم کرد.

فرماندار خاش نیز در مورد رسیدن به اهداف فرهنگی و تربیتی از همه دستگاه‌های اجرایی خواست تا با آموزش و پرورش همکاری کنند.

علیرضا شهرکی گفت: مدارس روستایی از امکانات دهیاری در بحث فناوری استفاده کنند و در ساماندهی نیروی انسانی طوری برنامه‌ریزی شود که به هیچ عنوان ساعت درسی بدون معلم نباشد.

در پایان جلسه موارد ذیل به تصویب اعضای شورای آموزش و پرورش رسید؛ مصوب شد هر یک از ادارات همجوار مدارس از یک میلیون تا 4 میلیون تومان در مورد هوشمندسازی مدارس هزینه کنند که در این ارتباط، رضا کرد رئیس بیمارستان شهرستان خاش مبلغ یک میلیون تومان به آموزش و پرورش اهدا کرد، دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه دانشگاه به فضاهای آموزشی استاندارد انتقال یابد، در روستای دادکان فضای آموزشی دو کلاسه از محل خیرین مدرسه‌ساز یا نوسازی احداث شود، مدارس حمیدرضا زارع، دبیرستان فاروق اعظم، دبیرستان سمانه به طور دائم هیئت امنایی اداره شوند و از فضا و امکانات پژوهش‌سرای دکتر حسابی در مورد ارتقاء علمی و فناوری دیگر ادارات هم استفاده شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول