به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، علی قیصری، اظهار کرد: در کوره بلند شماره سه در فاصله زمانی یک سال و نیم تا دو سال باید تعمیراتی برای تعویض شوت مواد به داخل کوره صورت بگیرد، اما از آن جایی که به تازگی این شوت دچار مشکل شده بود و در عمل بارگیری در چنین شرایطی امکانپذیر نبود، تصمیم به تعویض آن گرفتیم.
وی افزود: تعمیرات قبلی این قطعه 16 ساعت زمان برد، اما در تعمیرات اخیر موفق شدیم، این زمان را به 9 ساعت کاهش دهیم که یک رکورد جدید محسوب میشود و پس از آن کوره بدون هیچ مشکلی به کار خود ادامه داد.
معاون تجهیزات مکانیکی بخش کوره بلند ذوب آهن اصفهان یادآور شد: این قطعه که نقش کلیدی در کوره بلند دارد، از کشور لوکزامبورگ تهیه میشد، به همین دلیل از سال گذشته با هدف بومیسازی، اقدام به مهندسی معکوس بر روی آن کردیم.
وی افزود: در این راستا نقشههای ساخت این قطعه تهیه و با شرکتهای پیمانکار مذاکره شد و پس از انتخاب شرکت توانمندتر، این قطعه با هزینه 320 میلیون تومان ساخته شد، در حالی که هزینه خرید آن از خارج کشور 500 میلیون تومان بود.
قیصری با تاکید بر اینکه خرید خارجی این قطعات در شرایط فعلی تنگناها و مشکلات بسیاری دارد، بیان کرد: قطعه یاد شده ویژگیهای خاصی دارد که ساخت آن را مشکل میکرد، بنابراین کار مهم و با ارزشی انجام و باعث شد، دیگر برای کورههای دیگر نیز نگرانی از بابت این قطعه نداشته باشیم.
وی همت و عزم نیروی انسانی و هماهنگی و برنامهریزیهای قبلی را از جمله عوامل اصلی موثر در دستیابی به این موفقیت ذکر کرد و گفت: هماکنون تعمیرات کوره بلند شماره دو نیز با موفقیت در حال انجام است و بدون مشکل خاصی پیش میرود.
انتهای پیام/ح30/ض1002