اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در حال حاضر

45 نفر در ندامتگاه کاشان حافظ قرآن هستند

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی ندامتگاه کاشان گفت: در حال حاضر 45 نفر در ندامتگاه این شهرستان موفق به حفظ قرآن شده‌اند.

45 نفر در ندامتگاه کاشان حافظ قرآن هستند

عباس فلاح در حاشیه نمایشگاه‌های دستاوردها و توانمندی‌های کانون‌های فرهنگی هنری شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار داشت: از این تعداد حافظ قرآن 15 نفر حافظ کل قرآن و بقیه حافظ از یک جزء به بالا هستند و برای حفظ کل قرآن تلاش می‌کنند.

به گفته فلاح از ابتدا تاکنون بیش از 200 نفر از زندانیان این شهرستان که دوران محکومیت خود را نیز به پایان رسانیده‌اند موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند.

مسئول فرهنگی ندامتگاه کاشان یادآور شد: این افراد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، طی مدت دو سال موفق به حفظ کل قرآن می‌شوند.

وی یکی از مشکلات این بخش را عدم سواد خواندن و نوشتن برخی از علاقه‌مندان به حفظ قرآن دانست و گفت: ابتدا این افراد با روش‌های متعدد سواد خواندن و نوشتن را فرا می‌گیرند و در ادامه طی مدت دو سال کل قرآن را حفظ می‌کنند.

فلاح با اشاره به اینکه افرادی که موفق به حفظ قرآن می‌شوند از تخفیف‌هایی نیز برخوردار می‌شوند بیان داشت: این افراد با توجه به نوع حکمی که برایشان صادر شده و یا در آینده صادر می‌شود از تخفیف‌هایی بهره‌مند می‌شوند.

مسئول فرهنگی ندامتگاه کاشان تصریح کرد: حتی برخی از افراد بی‌سواد با ادامه تحصیل خود در مقاطع بالاتر موفق به اخذ دیپلم شده و ادامه تحصیلات می‌دهند.

این مسئول یکی از فعالیت‌های اولویت‌دار کانون فرهنگی بشارت را آموزش‌های قرآن اعلام کرد و ابراز داشت: علاوه بر این برگزاری جلسات ختم قرآن به خصوص 30 ختم قرآن در ماه مبارک رمضان، اجرای شبی با قرآن، برپایی جلسات احکام و برگزاری دوره‌های امر به معروف و نهی از منکر از دیگر برنامه‌های فرهنگی است که توسط کانون فرهنگی بشارت در ندامتگاه کاشان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول