اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

روزنامه آمریکایی خبر داد

تداوم انکار اوباما و اصرار نتانیاهو برای تعیین «خط قرمز» ایران

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی با پرداختن به جزئیات مکالمه تلفنی اخیر میان اوباما و نتانیاهو، نوشته که رئیس جمهوری آمریکا پیشنهاد نتانیاهو برای تعیین خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران را رد کرده است.

تداوم انکار اوباما و اصرار نتانیاهو برای تعیین «خط قرمز» ایران

به گزارش فارس، یک مقام بلندپایه اسرائیلی در مصاحبه روز جمعه خود با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» اعلام کرد که حتی اگر «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا باور نداشته باشد،  «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل بر این باور است که تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران تنها راهی است که می توان از طریق آن ایران را متقاعد کرد تا چرخه هسته ای اش را متوقف کند.

این مقام اسرائیلی مدعی شد که نتانیاهو در درخواست خود برای تعیین خط قرمز برای ایران مصّر است و باور دارد که مادامی که ایران با یک ضرب الاجل روشن روبرو نشود، به برنامه هسته ای ادامه خواهد داد.

اظهارات این مقام ناشناس اسرائیلی بعد از انتشار گزارشی در روزنامه «نیویورک تایمز» صورت گرفت که به جزئیات محتوای مکالمه یک ساعته تلفنی اوباما و نتانیاهو در شب سه شنبه پرداخته است.

این روزنامه آمریکایی در این باره گزارش داد که اوباما در این مکالمه تلفنی،‌ پیشنهاد نتانیاهو برای تعیین میزان ذخیره اورانیوم غنی شده ایران به عنوان آستانه اقدام نظامی آمریکا علیه تاسیسات هسته ای این کشور را رد کرده است.

بر اساس اعلام این مقام اسرائیلی ناشناس،‌ اوباما صرفا تعهدات قبلی خود را تکرار کرده مبنی بر اینکه آمریکا اجازه ساخت تسلیحات هسته ای را به ایران نخواهد داد؛ بر اساس این گزارش، اوباما در این مکالمه قبول نکرد که اقدام خاصی از سوی ایران به اقدام نظامی آمریکا علیه این کشور منجر شود.

در ادامه خبر این روزنامه اسرائیلی آمده است که مکالمه تلفنی میان اوباما و نتانیاهو بعد از یک انتقاد تلخ و بی سابقه نتانیاهو از دولت آمریکا صورت گرفت؛ نتانیاهو اعلام کرده است که کشورهایی که از تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران ممانعت می کنند،‌ هیچ توجیهی ندارند که به اسرائیل بگویند که از اقدام نظامی پیشگیرانه علیه تاسیسات هسته‌ای ایران خودداری کند.

رد پیشنهاد نتانیاهو مبنی بر تعیین خط قرمز برای ایران از سوی اوباما در حالی گزارش می شود که با وجود ادعای اسرائیل مبنی بر مذاکرات این رژیم با آمریکا در رابطه با تعیین حدود برای برنامه هسته ای ایران،‌ «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اشاره به اینکه آمریکا هیچ ضرب الاجلی برای ایران تعیین نمی کند، بر دیپلماسی و مذاکره با ایران تاکید کرده است.

روزنامه تایمز اسرائیل در ادامه خبر خود به اظهارات روز چهارشنبه نخست وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد که گفته است از منافع اسرائیل حفاظت خواهد کرد حتی اگر در تامین این منافع مقابل متحدان نزدیک خود قرار بگیرد.

نتانیاهو در این باره گفته است: حمایت از منافع حیاتی اسرائیل و امنیت و آینده آن به عهده من است؛ حتی اگر اختلافاتی با دوستان و بهترین دوستان ما وجود داشته باشد، من از این منافع حمایت می کنم، این کار آسانی نیست زیرا رهبری در حفاظت از این منافع سنجیده می شود.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول