اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

قائم مقام سابق دانشگاه الازهر در گفت‌وگو با فارس:

همه جریان‌ها در تظاهرات ضد آمریکایی در مصر حضور دارند/مقدسات دینی خط قرمز ماست

خبرگزاری فارس: قائم مقام سابق دانشگاه الازهر با اشاره به اینکه دین، ارزش‌ها و معتقدات دینی خط قرمز ماست، تاکید کرد که سازنده فیلم موهن به ساحت مقدس پیامبر(ص) از هر تابعیتی که باشد، باید بازخواست شود.

همه جریان‌ها در تظاهرات ضد آمریکایی در مصر حضور دارند/مقدسات دینی خط قرمز ماست

شیخ «محمود عاشور»، یکی از علمای مصر و قائم مقام سابق دانشگاه الازهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره تاکید کرد، اعتراض‌هایی که مصر هم اکنون مقابل سفارت آمریکا در قاهره شاهد آن است، ‌نتیجه خشم و غضب مسلمانان این کشور است و دولت مرسی می‌تواند، این بحران را آرام کند و دولت آمریکا باید سازنده این فیلم موهن را بازخواست کند.

شیخ عاشور در پاسخ به سوال فارس در خصوص ادعای رسانه های غربی که اعتراض‌های مردمی مقابل سفارت آمریکا در قاهره را تنها به نیروهای سلفی و سازمان القاعده نسبت می دهند و مدعی هستند که مردم مصر در آن مشارکت ندارند،‌ گفت: این اعتراض‌ها بیانگر خشم و غضب مسلمانان مصری به خاطر تکرار توهین به ساحت مقدس پیامبر (ص) است، به ویژه آنکه مشاهده می‌کنیم که این‌بار توهین بسیار جری‌تر از دفعات پیش بوده و به شدت احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کرده است، به همین دلیل نمی‌توان گفت که این اعتراض‌ها و تظاهرات‌ها وابسته به جریان سیاسی یا اسلامی خاص است. بی‌تردید‌ همه این معترضین مسلمان و از تمام اقشار و طوایف جامعه مصر هستند.

قائم مقام سابق دانشگاه الازهر درباره اینکه این تظاهرات‌ها آیا بر روابط مصر و آمریکا تاثیر می‌گذارد یا خیر گفت: موضوع این حوادث و اینکه آیا بر آینده روابط مصر و آمریکا تاثیر می‌گذارد، یا خیر موضوعی سیاسی است، اما به نظر من دولتمردان کنونی مصر می‌توانند،‌ بحران پیش آمده را بدون ورود به برخی مسائل و قضایای مشکل‌ساز حل کنند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا واکنش آمریکا در قبال پخش این فیلم موهن با تاخیر همراه بود،‌ در حالی‌که واشنگتن در قبال بسیاری از قضایا به سرعت واکنش نشان می‌دهد، گفت: ما امیدواریم که دولت آمریکا عاملان این بحران را تحت پیگرد قرار دهد و آنها را به خاطر آنچه که در حق آیین اسلام و مسلمانان جهان انجام دادند، بازخواست کند،‌ چون همه باید به ادیان آسمانی و ارزش‌ها و معتقدات مردم ادیان مختلف احترام بگذارند.

شیخ عاشور در پاسخ به سوالی درباره دخالت اسرائیل در تهیه این فیلم با توجه به اینکه سازنده این فیلم موهن یک اسرائیلی مقیم آمریکاست گفت: تابعیت این کارگردان هرچه باشد، چه آمریکایی، چه اسرائیلی یا هرچیز دیگر، او باید به خاطر اقدام توهین ‌آمیزش مورد بازخواست قرار گیرد و اگر در این بین احساس می‌شود که اسرائیل در این امر دخیل است، باید موضعی جدی در برابر آن اتخاذ شود، چون دین ، ارزش‌ها و معتقدات دینی خط قرمز ماست.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول