اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حکایت سردار کوثری از ابتکار شهید تهرانی‏‌مقدم در دوران جنگ

از تست با خنده «فونیکس» تا آزمایش موشک‏های قاره‏‌پیما

خبرگزاری فارس: اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر از ابتکارات شهید حسن تهرانی‏‌مقدم در دوران دفاع مقدس تا زمان شهادت سخن به میان آورد.

از تست با خنده «فونیکس» تا آزمایش موشک‏های قاره‏‌پیما

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، اسماعیل کوثری شامگاه چهارشنبه در آیین سیزدهمین یادواره 53 شهید شهر آبسرد که با حضور فرماندار دماوند، امام جمعه آبسرد، فرمانده سپاه پاسداران ناحیه دماوند، سایر مسئولان محلی و جمع کثیری از مردم شرق استان تهران در مسجد حضرت ولی عصر (عج) آبسرد برگزار شد، اظهار داشت: در عملیات خیبر سال 1362 اوضاع برای نیروهای ایرانی بسیار دشوار دنبال می‏شد.

وی ادامه داد: هر پیشروی ما تحرکات متقابل نیروهای بعثی را در پی داشت، راه همچنان مسدود بود و یگان‏های دیگر نیز به جزایر جنوبی تا رودخانه دجله و جاده الاماره-بصره گسیل شده بودند.

کوثری اضافه کرد: شهید حاج ابراهیم همت که خدا روحش را قرین رحمت سازد همواره تعصب داشت که باید به بهترین شکل ممکن وظایف محوله را انجام دهد؛ این بار نیز اینگونه بود ولی تلاش‏ها راه به جایی نمی‏برد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: روزی وی خطاب به من گفت که «از خدا خواسته‏ام که شهادت نصیب من کند»؛ گفتم این چه حرفی است که می‏گویید حاجی و او ادامه داد که «همه بچه بسیجی‏ها و سپاهی‏ها می‏آیند و بالاخره سهم خود را می‏گیرند اما من بعد چهار سال هنوز اندرخم یک کوچه‏‌ام».

وی ادامه داد: در همان اوضاع و احوال شهید بزرگوار، حاج حسن تهرانی‏‌مقدم که در آن دوران سن و سالش بیش از 22 بهار تجاوز نمی‏کرد گفت که «فردا من موشکی می‏آورم و با استفاده از آن می‏زنم دژ مستحکم بعثی‏ها را منهدم می‏کنم تا بچه‏‌ها راحت تردد کنند».

کوثری اضافه کرد: فردای آن روز شهید تهرانی‌‏مقدم یکی از موشک‏های هواپیمای «فونیکس» را با خود آورد و آن را به وسیله ریلی آهنی ‌روی یک دستگاه خودروی تویوتا بست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این وسیله ابتکاری حاج حسن جوان از راه دور کنترل می‏شد تا موشک پس از پرواز به دژ بعثی‏ها برخورد کند.

وی ادامه داد: اما این ابتکار او عملیاتی نشد چرا که موشک در همان چهار متری خودروی حاملش به زمین افتاد و همه ما با خنده از این وضع تعریف می‏کردیم.

کوثری اضافه کرد: اما شهید حاج حسن تهرانی‏‌مقدم خسته نشد، از پا نایستاد و حتی پس از دوران جنگ بر کوشش افزود تا در زمان شهادت در حال آزمایش موشک‏های قاره‏‌پیما با برد بیش از 2 هزار کیلومتر جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کرد.

*نماز اول وقت عامل اصلی پیروزی

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: البته ما هرگز نگفته و نمی‏گوییم که همه چیز موشک است و توان نظامی؛ اما دشمن از این توان علمی بومی ایران اسلامی وحشت دارد.

وی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در این میان، توکل به خداوند متعال و توسل به ائمه اطهار (ع) است تا به واسطه آن بدانند که در چه زمانی باید کلید را فشرد تا اثربخشی آن در حد نهایت باشد.

کوثری اضافه کرد: همین توکل به خداوند متعال و توسل ائمه اطهار (ع) است که نباید فراموش شود که این مهم بی‏شک برخاسته از نمازهای جماعت اول وقت است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: نماز اول وقت، لقمه حلال و صداقت با خداوند از عوامل نیل به پیروزی مسلمانان در همه عرصه‏‌های جهادی است.

*شکست هیمنه شرق و غرب به دست امام راحل (ره)

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی، امام راحل (ره) را عامل شکست هیمنه شرق و غرب خواند.

وی تصریح کرد: خداوند اراده فرمود تا انسانی الهی را بر مردم جهان عرضه کند که ایشان در سن 77 سالگی و با دستان خالی به چنان اقدامی دست زند که موجبات شگفتی تمام دنیا به ویژه سیاست‏مداران را فراهم سازد.

کوثری اضافه کرد: امام راحل (ره) کاری به ابرقدرتی شرق و غرب نداشت و در حالی که به دستان آنها در اسارت بودند، اراده خداوند و خواست قلبی مردم بر ایجاد تحولی جهانی به واسطه ایشان استوار بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: تا چند دهه پیش از این همه کشورهای جهان بین دو ابرقدرت شرق یعنی اتحاد جماهیر شوروی و ابرقدرت غرب، ایالات متحده آمریکا تقسیم شده بود.

وی ادامه داد: با وجود چنین تقسیم‏‌بندی جهانی، هر رویداد و اتفاقی روی این کره خاکی باید با تصمیم این دو صورت می‏گرفت.

کوثری اضافه کرد: پس از حضور امام راحل (ره) در عرصه سیاسی بین‌‏الملل سران آن ابرقدرت‏ها با تصور توانایی برای کنترل ایشان حرکت می‏کردند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‏شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ابتدا قرار بر حضور امام عظیم‌‏الشان (ره) در کویت بود اما این کشور نپذیرفت و سپس با قصد و نیت احاطه کامل بر ایشان مقدمات استقرار در قلب اروپا فراهم آمد.

وی ادامه داد: اما انسان بزرگی که خالصانه و صادقانه با خدای خود معامله کرده اسیر ابرقدرت‏های شرق و غرب نمی‏شود و در نهایت انقلاب اسلامی ایران به رهبری ایشان محقق شد.

کوثری اضافه کرد: ان‏شاءالله جوانان و نوجوانانی که امروز شهدا را اسوه خود می‏دانند در آینده‏ای نه چندان دور کشوری را می‏سازند که از همه جهات عملی، اجتماعی و اقتصادی الگویی جهانی شده و این پرچم همیشه در اهتزاز را که از امام راحل (ره) به رهبر معظم انقلاب سپرده شده است به دست صاحب اصلی انقلاب اسلامی، حضرت ولی عصر (عج) برسانند تا ایشان با ظهور خویش جهان را پر از عدل و داد کنند.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول